L'octubre del 2001 La 1 de Televisió Espanyola estrenava Operación Triunfo, un talent show que es va convertir aviat en un fenomen televisiu, i va esdevenir el programa d'aquest gènere amb més audiència fins aquell moment . Més de 15 anys després, el programa que va llançar a la fama artistes avui consagrats com David Bisbal, Rosa, Chenoa o David Bustamante, donarà el tret de sortida a la seva nova edició amb un procés de càsting multitudinari per tota la geografia espanyola. Segons va confirmar ahir la televisió pública, els càstings arrencaran el proper 14 de juny a Barcelona i, al llarg de 6 setmanes, visitaran també Las Palmas de Gran Canaria (21 de juny), Palma de Mallorca (26 juny), València (28 June), Santiago de Compostel·la (3 de juliol ), Bilbao (5 de juliol), Granada (10), Sevilla (13) i, finalment, Madrid (18 de juliol).

El retorn d' Operación Triunfo, una producció de RTVE en col·laboració amb Gestmusic Endemol Shine Iberia, vol tornar a ser un fenomen, i per això, el programa sortirà al carrer per veure els aspirants en un context molt especial. Lluny d'altres processos de selecció, l'equip de càsting visitarà les 9 ciutats espanyoles per conèixer els candidats cara a cara. Els aspirants, fans o curiosos que vulguin pujar a les localitzacions específiques podran veure de primera mà l'ambient del càsting, compartir les seves impressions a les xarxes socials o fotografiar-se al photocall que viatjarà a cada ciutat.

La convocatòria és per als més grans de 18 anys. Noemí Galera, directora de càsting de Gest-music Endemol Shine Iberia, aconsella els aspirants: «que preparin bé el càsting i seleccionin bé el tema i fragment que interpretaran. No es pot improvisar a última hora». En el procés de selecció es valorarà «l'excel·lent capacitat vocal; la versatilitat sense renunciar a una personalitat pròpia; capacitat de progressió, voluntat, esforç i treball; i el carisma, encant i empatia».