ROGER VIVES / IGUALADA
L´idil·li que mantenen l´Anoia i el món del motor ha quedat demostrat un cop més aquest cap de setmana amb la disputa a Igualada d´un emocionant mundial d´enduro que ja és història i que ha permès gaudir de les exhibicions i el domini d´Ivan Cervantes, Oriol Mena i Johny Aubert. El certamen, a més, l´acte central de la commemoració els 50 anys del Moto Club Igualada, ha estat tot un èxit organitzatiu per part de l´entitat. Des de divendres i fins ahir, diumenge, la competició es va desenvolupar a la perfecció malgrat els entrebancs meteorològics en forma de pluja, que van impedit una assistència de públic encara millor.
En el terreny estrictament esportiu, els grans protagonistes han estat Cervantes, Aubert i Mena. Tots tres han guanyat en la seva categoria en les dues jornades puntuables, i com que havien fet el mateix en l´anterior gran premi a Portugal s´han escapat a la classificació general. Només en categoria E1 hi ha hagut dos guanyadors diferents. El finès Mika Ahola es va imposar dissabte per nou segons a l´italià Simone Albergoni, mentre que el transalpí va ser qui va assaborir ahir el triomf, amb 17 segons de marge sobre el nòrdic.
En categoria E3, Cervantes també ahir va oferir un nou recital. Molt motivat després de la mínima victòria de dissabte -el segon i el tercer havien quedat a menys de cinc segons-, va imposar un ritme impossible per als seus contrincants. Segon va ser el finès Samuli Aro, vigent campió del món, que va arribar a 28 segons del de Cambrils i va poder maquillar el decebedor cinquè lloc del dia abans. Qui també va millorar els registres de la prova inaugural va ser el pilot local Jordi Viladoms, en firmar l´onzena posició, dos llocs per sobre de la jornada anterior.
El triomf més aclaparador de diumenge el va protagonitzar el francès Aubert en E2, capaç d´avantatjar de més de dos minuts els seus perseguidors. També rotunda va ser la victòria de Mena en júniors, amb més de 40 segons sobre el segon, el francès Benoit Fortunato. En aquesta categoria, el pilot local Armand Monleón va repetir la setzena posició de dissabte.
La pluja va dificultar molt la tasca dels pilots i també la dels mecànics per triar pneumàtics. Dissabte van haver de començar amb sec per acabar amb moll i ahir el procés va ser a la inversa. El sol que va sortir cap a l´equador de la cursa d´ahir va facilitar l´acabament del recorregut a uns pilots que van patir molt a l´inici. Les males condicions meteorològiques van obligar l´organització a modificar el traçat dominical per Rubió, on hi havia instal·lat un dels trams més espectaculars del recorregut.
Acabada la prova, Oriol Mena va declarar que «haver guanyat aquí, tan a la vora de casa, em dóna una motivació altíssima. Tenir 4 victòries de 4 de possibles és una cosa que no m´imaginava al principi de temporada». També va comentar que «la pluja no ho ha posat gens fàcil, sobretot durant la primera volta de diumenge, que ha estat molt dura». Armand Monleón també lamentava la presència d´aigua: «nosaltres estem més acostumats a terrenys amb més pols i més secs, però avui el terra era moll, n´han sortit afavorits pilots d´altres llocs com França». L´igualadí va aprofitar l´ocasió per «donar les gràcies a la gent que m´ha donat suport» i va remarcar que «l´organització ha estat molt bona, llàstima de la pluja».