La connexió d'Igualada amb la Ronda Sud és una realitat, de moment, sobre el paper. La Diputació de Barcelona està redactant, amb la col·laboració dels serveis tècnics de l'Ajuntament d'Igualada, aquesta variant, que tindria 900 metres i enllaçaria la ciutat i la ronda des del carrer del Rec, a l'alçada de Joaquima de Vedruna. L'alcalde Marc Castells i el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Jordi Pont, han presentat els primers plànols de l'avantprojecte en què s'està treballant i que serà entregat a la Generalitat en un termini d'entre dos i tres mesos, amb l'objectiu que el departament de Territori i Sostenibilitat tingui els dibuixos fets. "El que fem és deixar-ho planificat i avançar feina perquè quan la situació financera ho permeti es pugui fer l'obra el més ràpid possible", han explicat.

La connexió d'Igualada amb la Ronda Sud és una prioritat per a la ciutat, ja que, tal com explica Pont, "suposa capgirar la mobilitat de la ciutat com un mitjó i dotar-la d'una via de sortida i entrada pel sud, on ara no n'hi ha cap, amb els beneficis per a la fluïdesa del trànsit que això provocarà a tota la zona de la Soledat i les avingudes de Caresmar i Montserrat". Aquesta connexió no es va abordar al moment de construir la Ronda Sud, un fet que aleshores ja va enfrontar el govern de l'Entesa per Igualada (PSC-ICV) amb el govern tripartit de la Generalitat, i que es va fer visible amb la plantada que l'alcalde de la ciutat, Jordi Aymamí, va fer al llavors President José Montilla a la inauguració de la carretera el 2010. Castells ha reconegut que "volem solucionar un problema històric i seguim sense entendre per què es va fer la ronda sense connectar-la amb Igualada". Aquest futur enllaç plasmat als plànols serà una de les peces que la Conca d'Òdena inclourà en la redacció del Pla de Mobilitat que s'està fent.