FGC renovarà progressivament les 42 unitats de trens de la sèrie 213 que cobreixen la línia Llobregat-Anoia. La millora consistirà en la substitució de les tapisseries, la modificació de l'enllumenat interior, el canvi d'imatge dels lavabos i la millora dels vinils, tant interiors com exteriors. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest divendres la renovació de les unitats de tren des de l'estació de Plaça Espanya d'aquesta línia. En unes declaracions als mitjans de comunicació presents, Vila ha assenyalat que FGC cerca "fidelitzar" els clients garantint la fiabilitat del servei, la velocitat comercial i el confort a l'interior dels trens.

El conseller ha explicat que la renovació dels interiors dels trens va en la línia de millorar el confort dels passatgers, alhora que ha considerat mot fiable el servei de FGC pel que fa a la fiabilitat, ja que la companyia compta amb bons estàndards de puntualitat. Per contra, ha reconegut que la velocitat comercial no és el punt fort d'aquesta línia de FGC, ja que la infraestructura limita que es pugui oferir un servei més ràpid als usuaris.

La millora d'imatge de les actuals UT-213 consisteix en la substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast, i en una gamma de colors que permet la homogeneïtat amb les tapisseries d'altres unitats de trens del parc mòbil d'FGC, fent possible una economia de la gestió. També es modificarà de l'enllumenat interior dels cotxes amb noves lluminàries LED que permeten un major nivell lumínic, una vida útil més llarga, i una reducció del consum energètic amb un estalvi que pot arribar fins al 70%.

Igualment, es farà un canvi d'imatge dels WC, un dels espais més desgastat de les unitats de trens, amb la incorporació d'un interiorisme més atractiu. La millora dels vinils, tant exterior com interior, permetrà una major protecció contra els atacs de grafits i una millor identificació de les portes en les zones de sortida així com dels espais ocupats pels seients reservats a persones que mereixen una atenció especial.

Una resposta a les enquestes entre els usuaris

Aquesta actuació es duu a terme per donar resposta a un dels resultats del darrer Índex de Satisfacció al Client (ISC), en el qual va aparèixer un efecte contrast derivat de la posada en servei de les noves UT-113 a la línia Barcelona-Vallès. El mateix efecte es va produir l'any 1996 quan va entrar en servei el Metro del Vallès i va baixar l'ISC a la línia Llobregat-Anoia. FGC va crear l'Índex de Satisfacció del Client l'any 1987. Aquest índex mesura la satisfacció i les expectatives dels clients sobre 27 aspectes del servei i permet donar solució a aquells aspectes sobre els quals FGC pot incidir.

La línia Llobregat-Anoia incrementa un 8,1% la demanda el mes de juny

La presentació d'aquesta renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 coincideix amb un bon resultat pel que fa a la demanda de viatgers. Concretament, al mes de juny la línia Llobregat-Anoia va experimentar un augment del 8,1% respecte al mes de juny de 2014, amb més d'1,8 milions de passatgers. A nivell global, al mateix mes de juny FGC ha experimentat un augment de la demanda del 7,2% respecte l'any 2014. En total, gairebé 6 milions i mig d'usuaris han utilitzat els Ferrocarrils, dada que certifica la tendència de creixement de viatgers a les diferents línies.

L'English Corner

D'altra banda, FGC prepara una nova oferta educativa adreçada als usuaris de l'R-6 Barcelona-Igualada i l'R5 Barcelona-Manresa de la mateixa línia Llobregat-Anoia. Amb el nom d'English Corner, el proper mes de setembre es farà una prova pilot d'un nou servei que permetrà la pràctica de la conversa en anglès mentre es viatja en tren. D'aquesta manera es vol posar a l'abast dels clients un nova manera de fer més aprofitable el temps que es dedica al viatge de les dues línies d'FGC on el temps de viatge és superior. El temps del trajecte a l'R6 Pl. Espanya-Igualada és d'1 hora i 39 minuts i el de l'R5 Pl. Espanya-Manresa, d'1 hora i 27 minuts.