Darrere del glamur de les desfilades de la 080 Barcelona Fashion s'amaga el treball intens de les marques per atraure i sorprendre el públic. Les grans firmes tèxtils de l'Anoia fan servir la passarel·la com a trampolí per obrir-se a altres països, ja que els grans magatzems internacionals s'han convertit en el salvavides d'aquestes empreses, greument afectades per la crisi.

Algunes de les grans firmes i dissenyadors de prestigi que hi han presentat la col·lecció de tardor i hivern 2016-2017 provenen de la Catalunya Central, principalment d'Igualada. Són Punto Blanco, Sita Murt, Escorpion, la manresana Míriam Ponsa, Aldomartins i la jove promesa de l'Anoia Xavi Grados. Les principals indústries tèxtils d'Igualada han participat intensament a la Showroom, que ha servit per primera vegada a la 080 per convidar compradors i distribuïdors de prestigi internacional amb la finalitat d'estrènyer relacions amb les empreses tèxtils del país.

"Hem tingut compradors d'Estats Units, Canadà, Dubai i Sud-aAmèrica, entre altres. Es tracta de grans magatzems i botigues internacionals", destaca el director comercial de Punto Blanco, el calafí Josep Ignasi Reixach. Creu que és molt important la iniciativa perquè la internacionalització del negoci és una part del salvavides de les empreses del sector de la moda amb seu a la regió central i posa com a exemple l'empresa que dirigeix: "costa molt internacionalitzar la marca i la 080 ens ajuda, però també hem anat a fires d'arreu del món, com a Nova York, París, Florència i Londres amb aquesta finalitat". Amb l'expansió a mercats estrangers i la millora de la situació econòmica global, Punto Blanco ha aconseguit créixer el 7% el 2015; i s'ha de tenir en compte que va signar expedients de suspensió de treball i un ERO fa poc més de tres anys.