La setzena edició del Rec.0 Experimental Stores ha tornat a obrir les portes de les antigues adoberies del barri del Rec d'Igualada per convertir-les en pop up stores, és a dir, botigues efímeres de moda fins dissabte.

El Rec.015, que enguany s'avança un mes al calendari, disposa d'un total de 88 marques de moda distribuïdes en 52 locals diferents. Una de les novetats d'aquesta edició és l'espai 080 Barcelona Fashion, que vol esdevenir una plataforma de promoció dels nous dissenyadors del país.

En aquest sentit, un dels organitzadors del festival, Jordi Ribaudí, ha explicat que l'objectiu d'aquesta col·laboració és aprofitar que el 080 capta i impulsa nous dissenyadors, mentre que nosaltres els donem una oportunitat comercial de vendre els seus estocs». L'acord de col·laboració entre el Rec.0 i la passarel·la barcelonina s'ha concretat en la instal·lació d'un gran espai dedicat a la moda emergent catalana amb marques com Carlota Oms, Pau Esteve, Rita Row i Kinetic Supply.

Les cues a l'exterior d'algun dels 52 locals que s'han transformat en botigues efímeres ja eren visibles abans de les deu del matí d'ahir, hora en què obria oficialment el certamen.

Un cop més, el Rec.0 Experimental Stores ha buscat una combinació entre marques internacionals consolidades com Adidas, Pere Jeans, Lacoste o Levis' amb dissenyadors catalans com Miriam Ponsa, Josep Abril o Txell Miras. El certamen sempre té un lloc destacat per als dissenyadors independents i emergents. La dissenyadora i fundadora de la marca Carlota Oms, Elisabet Carlota, ha explicat que l'escenari del Rec «és fantàstic perquè hi ha un intercanvi molt proper amb la gent».