La línia d'Igualada a Barcelona ha tingut històricament molts problemes, que ja existien quan el servei el prestava la Hispano Igualadina (després absorbida per Monbus), però hi ha un imponderable que no es pot atribuir a l'empresa concessionària: l'embús que es viu a la B-23 en determinats moments del dia. Aquesta situació provoca retards que són aliens a la mateixa companyia d'autobusos, a aquesta i a totes les que fan servir aquest corredor per a les seves expedicions a la capital catalana.

Font va recordar ahir que la Generalitat defensa que cal construir un carril bus a la B23 per tal de fer una via que faci que el transport públic no es vegi tan afectat per les retencions. Font es va comprometre a gstionar aquest carril. De fet, la Generalitat de Catalunya ja ha fet fins i tot el projecte, però l'autorització ha de venir del Govern de l'Estat.

Font va afegir que la millora de la mobilitat no seria només un benefici d'entre 5 i 10 minuts en el temps de viatge, sinó que també reduiria la contaminació.