El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el subdirector de Programació i Execució, David Prat, van presentar ahir al matí el desdoblament de la B-224 entre Martorell i Esteve Sesrovires. Un projecte de 45 milions d'euros, una obra reclamada i una mesura per millorar la comunicació i la seguretat. L'acte va tenir lloc a l'ajuntament de Martorell. Font i Prat van estar a companyats dels alcaldes de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, Piera, Josep Llopart, Masquefa, Xavier Boquete, i Martorell, Xavier Fonollosa. Es preveu començar la carretera el 2019.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat va explicar que l'obra, emmarcada en un projecte que en global tindrà una inversió de 45 milions d'euros, incrementarà la capacitat de la carretera i millorarà la mobilitat local «en una xarxa bàsica, que està situada en una zona d'activitat econòmica i creixement social». Font va assegurar que el tram pel qual s'haurà de començar a treballar és el que va de Sant Esteve Sesrovires a Martorell, perquè es tracta d'una «zona de congestió màxima».

La tramitació s'espera que estigui a punt el 2019, i no només es començaria per aquesta zona. L'altra part de carretera que es modificarà és la que uneix Masquefa i Vallbona. El secretari va afirmar que «s'hi començarà a actuar al mateix temps», de manera que es combinaran les obres dels dos trams afectats.

La via projectada té una amplada de 21 metres, amb dos carrils en cada sentit de la circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d'1,5 metres i un voral interior d'1. La mitjana de separació entre els dos sentits serà de 2 metres d'amplada, i també es preveu la creació d'una gran rotonda de 120 metres de diàmetre exterior.Convivència amb el trànsit

David Prat va explicar que es desviarà una part de la calçada actual i, per tant, es crearà una nova connexió a Martorell. D'aquesta manera, «s'evitaran problemes de convivència entre els veïns de la urbanització del Pou del Merli i els més de 25.000 cotxes que passen cada dia per la zona».

Sobre aquesta xifra de vehicles diaris, Xavier Fonollosa va remarcar que «a partir dels 15.000, ja es requereix una autovia. Ser un poble de pas forma part de la nostra naturalesa, però ja que passen molts cotxes volem que passin bé». Satisfet amb la proposta, va afegir que «el nou dibuix de les infraestructures s'adapta a la lògica de la zona».

El desdoblament de la B-224 forma part d'una política global que també treballa per arreglar la C-17 i la C-58, que per Ricard Font són «tres colls d'ampolla metropolitans fonamentals».