L'antic barri d'adobers d'Igualada, el barri del Rec, ha passat l'equador de la present edició dels quatre dies de botigues efímeres amb un bullici de gent. L'afluència, ahir, va ser la dels grans dies. Els organitzadors esperen superear els 120.000 visitants. El festival aplega durant quatre dies més de 100 marques d'alt nivell, tant catalanes com internacionals, que venen productes d'altres temporades a preus molt baixos conservant el producte de qualitat que ofereixen aquestes marques.

En aquesta edició de primavera, les novetats tenen a veure amb l'extensió que ocupa el festival, que creix cada vegada més i ocupa molta extensió dins l'antic barri adober de la capital de l'Anoia. A més, també es creix en nombre de food trucks, que complementen l'oferta de moda amb una gastronomia variada i per tota mena de paladars, amb un total de 34 parades de food trucks i un pop-up bar que es reparteixen entre les cinc diferents àrees que hi ha al festival.

L'interior del REC ahir tenia una gran afluència de públic d'edats molt diverses que, en alguns casos i a causa de les aglomeracions dins de les botigues efímeres, feia cua i esperava pacientment que el local es buidés. Els food trucks també eren plens de gom a gom, amb gent amb ganes de tastar algunes de les experiències gastronòmiques que oferien.

Per a Marina Iglesias, una de les coorganitzadores del REC.0 l'èxit d'aquest certament té a veure amb la diversitat de públics que vénen a comprar, mirar i remenar, a més d'estar repartits segons els dies, i comentava que «el perfil de públic entre setmana i els primers dies solen ser persones que ja saben el que volen i vénen a comprar directament. El cap de setmana hi ha un públic més familiar amb ganes de trobar un moment d'oci mentre passegen pel barri del Rec».

Les marques tenen un pes grandíssim en aquesta fira i, a més de vendre roba i accessoris d'altres temporades, és un bon moment per mostrar el millor de la marca al gran públic. Sergio Fernandez és membre de l'equip de la marca igualadina Buff, que en aquest cas «jugava» a casa i indicava que «el Rec.0 no és només un fora d'estoc, sinó una experiència, que és el que ho fa especial».

Els clients, els curiosos i els passejants són el que donen sentit a aquesta mostra de moda. Joel Fernandez, vingut de la província de Lleida, comenta que és el que l'ha atret d'aquesta mostra de moda: «Feia anys que volíem venir i, com ens venia de passada perquè tornàvem de Barcelona, ens hi hem atansat. Volem comprar una mica i tastar el menjar dels food trucks». El REC.0 acaba avui.