L'equip de govern de Collbató es declara en contra del projecte d'ampliació de l'autovia A-2 que està estudiant el Govern de l'Estat. Divendres va presentar els seus arguments davant de desenes de vilatans al Casinet.

L'alcalde, Miquel Solà, el primer tinent d'alcalde i regidor de Mobilitat, Josep Estradé, i la segona tinent d'alcalde, M. Teresa Casanovas, van explicar que el projecte d'Igualada a Martorell. Miquel Solà va denunciar la «manca de transparència» del ministeri de Foment, que només ha facilitat un informe inicial de la memòria ambiental que no presenta en detall el traçat de Collbató. L'alcalde també va explicar que l'organisme del Govern central no ha consultat en cap moment el territori i que no fan cas a les alternatives que pot haver-hi a aquesta ampliació, com ara el rescat dels peatges de l'autopista AP-2. Per a Solà, «és un projecte unilateral, innecessari i amb grans costos, tant d'inversió com d'afectació a les persones que hi viuen. L'Ajuntament hi està totalment en contra».

Josep Estradé va entrar en detall dels canvis. En sentit Lleida, hi haurà una gran rotonda en el lateral de l'A-2, a l'altura de Can Llates, per distribuir el trànsit de l'autovia a la població i també d'incorporació a l'A-2, que farà inviable la circulació continuada per la via de servei. La sortida del Bonpreu desapareixerà i no es podrà accedir directament al túnel a la zona de Can Dalmases des del lateral perquè aquesta infraestructura quedarà massa a prop de l'A-2 i no es podrà traçar una curva d'accés al túnel. Els vehicles que vulguin accedir-hi hauran de dirigir-se a través dels carrers adjacents de la vila. En sentit Barcelona, l'accés a la via de servei se situarà 2 km abans, entre el Bruc i Collbató. Els vehicles que vagin a la benzinera hauran de travessar el municipi seguint la via de servei.