L'eix Diagonal, la carretera que des del 2011 connecta Manresa amb Vilanova i la Geltrú passant per Igualada i Vilafranca del Penedès, tindrà set quilòmetres més de traçat desdoblat el 2022. Traçat que s'afegirà al que ja hi ha amb doble carril per banda i mitjana de separació en el tram final fins a la costa. El nou desdoblament es farà a la comarca de l'Anoia, en el recorregut entre Igualada i la B-224, a Capellades.

És una de les mesures que aquest dilluns al matí ha presentat a la capital anoienca el conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, en el conjunt d'actuacions integrals programades per a aquest eix, format per la C-37 i la C-15. Un pla que suposarà una inversión d'uns 90 milions d'euros, del que es preveu tenir-ne el projecte executiu el 2019 i que se'n comencin les obres el 2020.

En el tram de Capellades fins a Vilafranca, la intervenció que s'hi preveu és la implantació d'un tercer carril alternat en tots dos sentits per facilitar zones d'avançament. En el de Manresa a Igualada es dóna per bona, de moment, l'actuació ja realitzada amb l'habilitació d'una franja vermella central de 35 a 50 centímetres, de color vermell i amb ressalts, delimitada per una línea blanca sonora. Una mesura que vol reforçar la percepció per part del conductor de la separació entre els dos sentits.

El tram que es desdoblarà, entre Igualada i Capellades, té set quilòmetres de longitud, és el que té més trànsit de tot el corredor on s'actuarà; és d'uns 20.000 vehicles diaris i arriba a puntes de 24.000 durant l'estiu. Per adaptar aquest àmbit de l'Eix al trànsit que té actualment i al creixement previst, alhora que millorar-hi la funcionalitat i la seguretat, la solució que s'adoptarà és la del desdoblament per assolir dos carrils per sentit de la circulació (secció 2+2). Aquest tram presenta certa complexitat tècnica per l'orografia per on discorre la carretera.