L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha presentat al·legacions al Pla director d'Infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera, una futura connexió que posarà en relació les diferents vies de la zona. L'objectiu és adaptar algunes de les actuacions proposades al nou Pla d´ordenació urbanística municipal (POUM)

El pla, impulsat per la Generalitat de Catalunya, pretén ordenar els aspectes relacionats amb les infraestructures viaries i ferroviàries existents dels municipis d´Olesa de Montserrat, Esparreguera, Abrera, Martorell, Sant Esteve Sesrovires, Castellví de Rosanes i Castellbisbal. L'objectiu és garantir la disponibilitat de sòl necessària per implantar nous corredors i reconvertir els actuals.

Pel que fa a la xarxa viària, el PDUI té diferents propostes. Sobre els eixos territorials, es proposa una nova connexió directa entre la B-40 (Abrera-Terrassa) i l´autovia A-2 (Igualada-Barcelona) mitjançant un traçat en túnel sota el nucli urbà d´Abrera. En l'àmbit de vies secundàries i interurbanes, es vol suprimir la via prevista pel marge esquerre del riu Llobregat i substituir-la per un segon túnel sota del nucli d´Abrera, paral·lel a l´esmentat anteriorment, fins al nus de ca n'Amat. La proposta es completa unint la C-55 (Manresa-Abrera)i la BV-1201 (Martorell-Olesa de Montserrat) a través de la variant d´Olesa de Montserrat per l´interior del sector industrial Can Singla. D'aquesta forma, s'evitaria afectar la plana fluvial del Llobregat.

Dues de les al·legacions de l´Ajuntament d´Olesa incideixen, precisament, en la carretera BV-1201 i en la C-55. Quant a la BV-1201 l´Ajuntament sol·licita la millora del seu traçat, mantenint els dos carrils en tot el recorregut. Pel que fa a la carretera C-55, el consistori demana que el PDUI contempli la millora de l´accés principal a Olesa des d´aquesta via, concretament l´entrada sud. A més, el municipi també reclama un millor accés al nucli urbà des de l´autovia B-40, per can Singla.

Quant a la xarxa ferroviària, les propostes del PDUI busquen dotar d´infraestructura àrees que encara no disposen de connexió o que necessiten millorar-la; superar l´actual sistema radial, i incrementar el pes del sistema ferroviari en el transport de mercaderies. A més de l´Eix Transversal Ferroviari (ETF), que en aquests moments el govern té absolutament aturat, i de la línia Orbital Ferroviària (LOF), que passa per Martorell, el PDUI posa l´èmfasi en els intercanviadors.

Precisament, una de les al·legacions presentada per l´Ajuntament d´Olesa proposa preveure una estació a la cruïlla amb la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de Barcelona-Manresa en forma de intercanviador entre aquesta línia i la línia Orbital. En les actuacions dins la xarxa ferroviària, una altra de les al·legacions del consistori al PDUI proposa el trasllat de la via del ferrocarril a una posició paral·lela a l´actual C-55, tal com es proposa en el POUM que s´està redactant.