La Llacuna ha ampliat la mostra d'altura. Fins ara la fira s'emmarcava en els embotits i vins produïts dins el terme municipal i les zones veïnes, però en l'edició d'enguany ha fet un pas més, s'ha ampliat amb productors de cervesa artesana, pastisseria i bomboneria local, i mostra d'oficis.

El programa de la mostra s'ha dividit en dues cites per als amants del producte d'altura. Dissabte al vespre va tenir lloc el Sopar de Plats d'Altura, després d'una xer-rada d'Aleix Puig, qui acaba de llançar al mercat la marca Cervesa Màger. Puig va comentar que «hem presentat la cervesa al Local de Cal Sagrera, i durant la fira de diumenge hem buidat els tres barrils que havia produït. Fa cinc anys que cuino cervesa a casa i la cervesa que es va presentar és la primera que llanço al mercat. Es tracta d'una berliner weisse, un punt àcida, suau, que pels seus matisos pot recordar el cava».

En declaracions a Regió7, l'alcalde de la Llacuna, Josep Parera, va recordar que «ens vam aplegar durant el sopar més de 150 persones. Va ser també una trobada on donar a conèixer noves iniciatives, com aquest any ha estat l'emprenedoria en el món cerveser i també es fa un reconeixement a una empresa de llarga trajectòria local amb el premi Raïm d'Altura 2018. En el sopar de dissabte es va reconèixer els 70 anys de servei de l'empresa familiar Riu, dedicada al sector porcí».

Diumenge la Llacuna va tenir la presència de la consellera d'Empresa i Coneixement del Govern de la Generalitat de Catalu-nya, Àngels Chacón, qui en paraules de l'alcalde «ens ha transmès tranquil·litat com a Govern i des de l'alcaldia hem presentat les inquietuds d'un consistori que, com molts altres ajuntaments, partim d'uns mitjans econòmics que per a les pròpies demandes municipals són justos al cap de l'exercici».

Tot i la primera pluja del matí que potser va frenar algun visitant pels volts de les 2 del migdia, mig miler llarg de persones van gaudir dels entrants, els embotits, dolços, escumosos i fermentats dels productors de la zona. La cuina per a la cocció de botifarres, xistorres, carns de xai i altres va ser a càrrec del cuiner i propietari del desaparegut restaurant Fonda Mateu, qui va mantenir la brasa encesa durant tota la jornada. Els més petits van gaudir de tallers de ceràmica, dibuix i pintura.

14 productors

La mostra del diumenge va presentar un total de 14 productors locals, entre els quals hi havia també Mel de La Llacuna, Caves Vilarnau, Bodegues Sumarroca, Carquinyolis Ca l'Americano, Celler Grapissó, Formatgeria d'Ancosa, Wine Pleasures, Bodegues Celler Can Vich, Cansaladeria Can Travé, Forn i pastisseria Pujó, Embotits Mallart 1916 - Mas Albornà, Formatges Can Florí i i els ja esmentats Embotits Riu i Cervesa Màger. La mostra va tenir també la col·laboració de Bodegas Torres.

L'activitat paral·lela de visita guiada per conèixer el passat medieval i històric de la contrada va reunir una cinquantena de persones en els tres diferents torns en què Anoia Patrimoni va organitzar les rutes per la plaça del Fort Micó, l'entorn emmurallat del municipi, els antics portals del nucli històric, l'església i l'exposició permanent del punt d'informació turístic.

Daniel González va explicar que el nom de Màger ve «d'un personatge que no saben si era visigot o franc». També es té referenciat un altre Màger a Argençola, més modern i més ben documentat. Caldria situar-lo pels voltants del segle IX, i la seva relació amb el castell de Vilademàger és més aviat d'aprisió, de figura medieval que es troba el territori i se l'apropia».