L'Oficina Municipal d´Informació al Consumidor (OMIC), en col·laboració amb la Unió de Consumidors de Catalunya, ha visitat els darrers dies els comerços d'Olesa de Montserrat i ha constatat que la meitat no disposa del full de reclamacions.

Es tracta d'una campanya informativa, no sancionadora, on el personal tècnic ha visitat un total de 502 establiments per a informar-los de la seva obligació de tenir fulls de reclamacions i el procediment a seguir per a resoldre-les. D´aquests establiments visitats, un total de 272, no tenia fulls de reclamació a disposició del client. La majoria, "per desconeixement", segons ha explicat Xavier Torrent, representant de la Unió de Consumidors de Catalunya i de l´OMIC d´Olesa.

Actualment, la normativa estableix que totes les persones físiques o jurídiques que a Catalunya comercialitzin béns o serveis directament o com a intermediaris estan obligades a disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia d´acord amb un model normalitzat.

En el cas dels comerços i botigues locals, la OMIC no ha rebut gaire reclamacions d´usuaris i usuàries. Les queixes són sobretot per serveis de telefonia, de subministraments i de multinacionals. Tot i no tenir un volum important de reclamacions a Olesa, des de l´OMIC s´ha volgut fer aquesta campanya preventiva de cara a la temporada de vacances de Nadal.

L'OMIC és un servei que l'Ajuntament d'Olesa posa a disposició de la ciutadania amb l'objectiu d'informar, orientar i ajudar en l'exercici dels seus drets i deures, respectant el seu anonimat, i donant la informació adequada.