El Rec.O d'Igualada ha obert portes aquest dimecres al matí mantenint la seva aposta de seguir recuperant el barri. En aquesta 19ena edició, el certamen ha incorporat dues adoberies al circuit. "Transformem el lloc però seguim deixant pistes perquè la gent conegui la seva autenticitat", explica Ricard Vila, director artístic del Rec.0.

El certamen compta amb més d'un centenar de marques i incorpora les darreres tendències del moment. Des de l'organització Cristina Domènech assegura que les expectatives són bones i que confien a arribar als 120.000 visitants en els quatre dies de Rec.0.

Minuts abans que el festival de moda obrís portes ja s'estaven formant les primeres cues a les entrades de les marques més populars. Aquest Rec.0, explica Domènech, compta amb un centenar de marques i nous espais com les dues adoberies, on s'hi ha instal·lat marques exclusivament infantils. Es tracta de l'adoberia Cal Segall o Cal Valls, a la baixada de la Unió i la placeta al costat de Cal Granotes.

Vila reconeix que els nous espais són sense cap mena de dubte dels grans atractius d'aquesta edició i consoliden l'aposta per seguir recuperant el barri. "El treball del Rec sempre ha consistit en recuperar l'espai però intentat deixar l'essència i memòria del q havia passat", explica, tot remarcant que "són indrets que si no estranyament la gent coneixeria". La transformació, afegeix, no és gents fàcil, una feina de mesos, i sempre s'intenta "ser el mínim invasiu".

Les últimes novetats

Domènech remarca que una edició més el festival de moda aposta per incloure les marques més actuals. Les firmes anoienques hi són amb marques i dissenyadors com Sita Murt, Messcalino, Ingrid Munt, Jordi Rafart, Boxley, Punto Blanco, Micu Micu, Nona Bcn, Tres Xics o Transcendental, a més de comercials de l'Anoia que venen estocs de grans dissenyadors i marques com Pepe Jeans, Javier Simorra o Superdry. No hi falten, tampoc, grans firmes com Levi's, New Balance, Adidas, Mango, Camper, Billabong, Reebok, Volcom o DC Shoes. Per satisfer la demanda, posa com a exemple Domènech, s'ha incorporat una línia de roba d'esquí.

Més que roba

Domènech, però, insisteix en el fet que el Rec.O és més que un festival de moda. "L'essència és venir i trobar roba a bon preu, però també és un punt de trobada gràcies a l'oferta paral·lela", diu. Aquesta edició s'ha programat més d'una vintena de concerts amb grups com Chet, Root Diamonds, Miss Loopita, Mar Gabarre, Red Rombo o Beth. A més d'artistes anoiencs com Albert Gàmez, David Dàmaso, Dj Fixi, Dj PD Efa, o Milton Salazar.

A més, la gastronomia continua tenint un pes important amb més d'una trentena de 'food trucks' amb una oferta de cuina d'arreu del món.

L'esport és tendència

Entre les activitats paral·leles destaca el debat de divendres sobre temes vinculats al Rec, el Recmeeting. Serà una xerrada entorn de l'esport com estil de vida i comptarà amb la corredora Núria Picas i la nutricionista Sandra Sardina. "L'esport cada vegada està més integrat al Rec perquè cada vegada més els marques d'esport estan integrades en el dia a dia i és el que a la gent l'interessa", diu l'organitzadora.

Sostenibilitat

Per tal de promoure el transport públic i la mobilitat sostenible, FGC ofereix fins a tres trens per hora i sentit, amb trens semidirectes en les hores punta per connectar les poblacions del Barcelonès, el Baix Llobregat i l'Anoia amb Igualada. A més, tots els visitants que arribin al festival amb la línia R6 o R60 de Ferrocarrils són obsequiats amb un refresc de regal i d'una entrada gratuïta al Museu de la Pell d'Igualada.