10 de novembre de 2018
10.11.2018

«Entre el 70 i el 80% de públic del RecStores prové de fora d'Igualada»

Iglesias, responsable del certamen de moda d'Igualada, fa un repàs a les xifres de rècord dels nou anys de vida del festival · Explica que empreses de moda tenen seu ara al barri del Rec, que estava abandonat

09.11.2018 | 23:58
«Entre el 70 i el 80% de públic del RecStores prové de fora d'Igualada»

La capital anoienca acull per novè any consecutiu el festival de moda i complements del RecStores al Barri de les Adoberies. Enrere queda aquella primera edició carregada d'incògnites, sorpreses i futur incert. Per fer un balanç de les 9 edicions de RecStores, tot un autèntic esdeveniment que atrau milers de persones a la capital de l'Anoia, Regió7 ha parlat amb una de les coorganitzadores del festival de moda i complements, Marina Iglesias. La responsable repassa com ha evolucionat el RecStores al llarg dels seus nous anys de vida. Iglesias també parla sobre l'encaix del Rec.0 amb el comerç local, un tema que va ser polèmic a Igualada, i com des de RecStores conceben l'antic barri dels blanquers de la capital anoienca. Les xifres del certamen de moda són d'èxit a Igualada, a cada edició, hi van milers de persones.


Nou anys vestint el barri del Rec. Quina valoració en feu a RecStores?

Vam començar amb una edició de novembre ara fa 9 anys i l'any que ve fem el desè aniversari. La primera edició va tenir 7 fàbriques condicionades per acollir fins a 11 marques en les diferents pop-up stores. Aquest 2018 s'han obert 57 antigues fàbriques i hi participen més de 100 marques. Un dels valors intrínsecs al festival de moda és descobrir una petita part del barri del Rec i donar-li visibilitat. Durant tot l'any les velles fàbriques estan adormides i durant quatre dies es desperten per transformar-lo.

Aquesta transformació vol ser únicament efímera com les edicions del RecStores?

A escala nacional hem buscat un reconeixement. Tot i que el barri no s'ha transformat del tot sí que s'hi han instal·lat iniciatives de diferents sectors, amb empreses de moda que hi han obert seus, associacions que han dinamitzat l'agenda d'activitats del barri del Rec com La Bastida i iniciatives gastronòmiques de reconegut prestigi, com el Somiatruites. I tot això s'ha aconseguit cohabitant amb les dinàmiques del sector adober i la seva indústria.

Quines diferències hi ha en l'organització d'un RecStores de primavera i un de tardor?

Durant el RecStores de la primavera s'obren antics patis i se n'inauguren de recondicionats, es programen més activitats culturals i el perfil de mostrari de les marques pot variar. A la tardor equipem els espais exteriors amb foguerons. I en totes dues edicions mantenim l'oferta de food trucks i sempre tractem d'incrementar el nombre de marques convidades.

A part de les 2 edicions, quines altres dinàmiques aporta l'organització a la ciutat?

Com a RecStores organitzem només les dues edicions anuals del festival de moda. Proposem dues dates en el calendari anual per fer aflorar la moda, l'oci, la cultura i la gastronomia al barri, per donar-li notorietat. L'organització sempre hem considerat la dinàmica de l'atracció de públic de fora com a positiva. Actualment ens movem amb uns valors en què entre el 70 i el 80% de públic que ve és de fora, que gaudeix dels 4 dies del festival de moda i d'Igualada.

La sinergia amb el comerç local ha permès obrir del tot el RecStores a la ciutat? Superar la situació va ser molt complex?

Hem tingut diferents etapes. Des del minut zero, el RecStores va convidar els comerciants igualadins a participar al Rec. Aquest any hi ha tres botiguers locals que amb l'autorització de la marca participen al Rec.018, com els representants de la firma anglesa Pepe Jeans, la londinenca Superdry i la catalana Javier Simorra. De fet, també ens consta que alguns comerciants aprofiten la dinàmica i com a sinergia ofereixen promocions especials, descomptes i altres propostes atractives als seus clients. I està molt bé! Tant el client de fora de la comarca com el d'Igualada, o el públic que ve de Masquefa, Calaf i altres poblacions de l'Anoia, ha de poder gaudir d'aquests dies, descobrir noves botigues i participar en un esdeveniment que busca incidir en una capital de comarca com és Igualada.

Teniu constància d'alguna actuació al barri després del concurs de projectes sobre el barri del Rec que es va fer a la ciutat?

No tenim constància de cap actuació en breu relacionada amb el concurs.

Com creu que afectarà l'enllaç des del carrer del Rec amb la Ronda Sud a l'alçada del carrer Santa Joaquima Vedruna?

Serà un canvi. Aportarà molta més fluïdesa al barri.

Com valora l'Andorra Shopping, una iniciativa que com a mínim ja és la segona edició que coincideixen amb el Rec.0?

Es fa un Andorra Shopping? No ho sabia!

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook