Igualada ha viscut aquests dies la 19a edició de les botigues de moda efímeres al Barri de les Adoberies. Però al llarg del calendari anual, a la capital anoienca hi ha diverses dates on els carrers, places i eixos de la ciutat s'omplen de visitants atrets per l'oferta de La Mostra, l'European Balloon Festival i la Nit de Reis, per citar-ne unes quantes.

Regió7 ha parlat amb comerciants i venedors del centre d'Igualada per conèixer com encaixen les seves propostes durant les dates del RecStores i quins recursos busquen per fer atractiva l'oferta. Si bé una part del teixit comercial s'agrupa en alguna entitat com Igualada Comerç, amb les iniciatives Made.igd, un market al pati del Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia (MPICA) o la Gran Festa del Vi, d'altres prefereixen apostar per un do it yourself, on cadascú s'adapta segons el seu criteri i els seus mitjans, per oferir al client del dia a dia i al visitant un producte atractiu.

Jordi Cuerva, d'All Boards, participant al Made.igd des de la primera edició, remarca que aquesta iniciativa li suposa «aprofitar afluència de gent que visita el Rec i pugui veure una representació de les botigues d'Igualada». Alexis Garcia, d'Esports Garcia, de Santa Margarida de Montbui, s'estrenava. «Havia participat al Montbui Store i va estar bé. Aquí promocionem tot el calçat d'esport a 25 euros. Les samarretes les tenim totes a 12 euros».

Per a Laura Llucià, presidenta d'Igualada Comerç, Made.igd és una proposta més per «donar a conèixer la ciutat i el seu comerç», juntament amb La Gran Festa del Vi, que es fa a la Rambla de Sant Isidre. «Sempre que ve gent a Igualada tenim les portes obertes per col·laborar amb tothom. Sigui per Reis, durant l'European..., o com el concurs d'aparadors que organitzem amb La Mostra. Som comerç els 365 dies l'any i donem suport al comerç local».

En la seva tercera edició, Made.igd ha ampliat la seva oferta amb un estand de cervesa artesana local i un espai de restauració. I, a més, «ho fem coincidir amb la Gran Festa del Vi, amb tallers gurmet i una extensa oferta de productors vitivinícoles. Volem continuar teixint aquest eix que uneix el MPICA al centre de la Rambla perquè la gent conegui Igualada i el seu teixit comercial».

Part de la promoció de Made.igd i La Gran Festa del Vi té el suport de la plataforma Comerç Igualada. Es tracta d'un suport per promocionar i potenciar l'oferta de tot el petit comerç que participa de les dues iniciatives anteriors i també de la pròpia Slow Shopping, campanya a través de la qual associats i no associats a les plataformes privades ofereixen descomptes extra durant els dies de la campanya.

La Rosa i la Montse de Viffer-Ribalta oferien, per exemple, «articles seleccionats a bon preu i el 15% de descompte a partir de 60 euros». Anna Just, de la botiga d'Arau, aprofita el sms per anunciar al seu públic d'alguna promoció especial durant aquests dies. Glòria Carpi, de Cal Franquesa, comentava que «oferim el 10% en tots els productes i podem arribar al 50% de descompte per a peces de la temporada passada. Aquest any també tenim parada al Made.igd i en altres activitats com el Night Shoping hem fet altres ofertes. Com sempre, ho fem tot amb ganes de vendre».

I enmig de les iniciatives d'entitats i associacions hi ha qui s'organitza a la seva manera, com la Marcel·la, de Moda íntima natural, al carrer de Soledat, o Eduard Franquesa, de 1915 original: «Nosaltres hem pogut intercanviar garatges amb un amic, donem d'alta aquest espai com a botiga a l'ajuntament i durant aquests dies ens posem davant del Barri dels Blanquers. I és clar, venem més aquí que a la botiga, que la tenim dins del nucli antic».