Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha consumat el desmuntatge de l'aeri que es va obrir el 2005 entre Olesa i Espar-reguera, i que el 2012, veient que no es complien les expectatives de viatges, es va decidir tancar al públic. FGC havia acordat amb els ajuntaments que tenien la instal-lació que es trastalladaria només la cabina, segons ha explicat a Regió7 l'alcaldessa d'Olesa, Pilar Puimedon, però aquesta setmana han vist com el desmuntatge del que es considera material mòbil era complet. Només han quedat al seu lloc les dues casetes d'accés, i les bases de formigó on s'ancoraven les columnes.

Puimedon estava «astorada i sorpresa», perquè ni Olesa ni Esparreguera no descarten que en el futur l'aeri pugui ser una instal·lació rendible, com a mínim socialment. Puimedon ha assenyalat que durant el 2017 el bus entre aquestes dues poblacions ha tingut un increment de clients que supera el 30%.

Ricard Font, president de l'empresa pública FGC, ha explicat que el material que es retira d'Olesa es farà servir a Núria, per substituir un telefèric entre la zona l'estació del cremallera i el refugi. El material de Núria requeria d'un renovació i el que es treu d'Olesa es pot aprofitar. Fer aquesta operació, per a FGC té un pressupost d'uns 2 milions d'euros, mentre que la renovació per material absolutament nou superaria els 6, segons el mateix Ricard Font.

El president de FGC ha tret importància al fet que també hagin decidit aprofitar cablatge i columnes, perquè considera que el procés és reversible, i el que no desapareix és ni les casetes d'accés ni les bases per, si es creu necessari algun dia, tornar a posar en servei l'aeri entre Olesa i Esparreguera.

Font també ha recordat que FGC va decidir fer cessió de les dues casetes d'accés a Olesa i a Esparreguera perquè decidissin a què les volien dedicar, i admet que, de moment, és un tema que no està tancat. Els ajuntaments no han presentat proposta, però en el cas d'Olesa, Pilar Puimedon ha recordat que l'actual caseta serveix també d'accés d'una part de la població a l'estació de FGC, i que s'ha de determinar quines són les zones que poden quedar per al municipi, quines per al tren i quins tancaments s'han de fer de la instal·lació.

Puimedon espera que FGC es posi en contacte amb els ajuntaments per donar explicacions i, «si no, demà hi trucarem nosaltres», ha assegurat.