L'Institut Alexandre de Riquer de Calaf ha presentat en el marc del programa Erasmus+ KA229, destinat a centres educatius, un projecte pilot entre joves estudiants de diferents països d'Europa. L'objectiu és promoure l'aprenentatge de l'herència clàssica comuna - grega i romana - a partir de l'experiència i treball col·laboratiu, tot utilitzant eines TIC i millorant les habilitats en llengua anglesa.

Quinze joves de 3r i 4t d'ESO dels instituts col·laboradors del projecte - cinc de Txèquia, cinc de Romania i cinc de Grècia - ha estat aquesta setmana a Cafaf .Les accions que han desenvolupat han inclòs diversos temes: història, planificació de ciutat, llengua, tecnologia i tradicions. Entre altres, han realitzat una visita a l'Ajuntament de Calaf, una al barri gòtic de Barcelona, una a la Tarragona romana i una al museu arqueològic i la Torre Manresana d'Els Prats de Rei. A partir de les informacions recollides, han geolocalitzat a través de Google maps els diferents punts d'interès i han creat una cronologia en línia.

Les activitats del projecte estan dissenyades per complir els objectius acadèmics i per promoure el treball col·laboratiu. Els estudiants treballen individualment, per parelles o en grups quan les activitats es realitzen a la seva pròpia escola però tenen la possibilitat de treballar en grups o parells mixtos amb companys dels altres països a través de sessions de Twinning o altres plataformes de comunicació per internet.

Les institucions que participen en el projecte són: Scoala Gimnaziala Gheorghe Popovici en Apateu de Romania; ZS Hercíkova 19 dins Brno, de la República Txeca; i 4t Gimnàs Volos en Volos de Grècia. "Tots els centres col·laboradors ja havien participat en altres programes i això els permet aprendre també d'aquesta expertesat", han declarat els coordinadors del projecte Salvador Oliva, Jordi Pipó i Eva Torres de l'INS Alexandre de Riquer.

Aquest acollida escolar és una de les quatre mobilitats que preveu el projecte presentat per l'institut. A cada intercanvi viatjaran cinc estudiants diferents i es preveu que el projecte es desenvolupi durant dos anys.