05 de febrer de 2019
05.02.2019

Roba i disseny igualadí en l'inici de la passarel·la 080

Avui és el torn de les firmes manresanes Miriam Ponsa i Killing Weekend

04.02.2019 | 22:50
Roba i disseny igualadí en l´inici de la passarel·la 080
Un grup de models amb roba d´Escorpion

Sota el reclam «Undress your mind», la consellera de la Presidència Elsa Artadi, acompanyada de la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va donar ahir al matí el tret de sortida a la 23a edició del 080 Barcelona Fashion, la gran passarel·la de moda catalana que se celebra al recinte modernista de Sant Pau. El certamen aposta en aquesta edició per accentuar el seu perfil com a plataforma de moda oberta, creativa i internacional. Ahir a la tarda ja es van poder veure a la passarel·la les propostes de firmes igualadines com Sita Murt i Escorpion. Avui és previst que desfilin la manresana Miriam Ponsa i Killing Weekend.

La consellera Artadi va destacar que la moda és caràcter, «és una actitud davant la vida», i alhora «és un sector estratègic de país, molt arrelat a casa nostra, una indústria molt important a Catalu-nya a la qual seguirem donant suport». Artadi va recalcar que, per tal de potenciar la seva competitivitat, «el sector no ho pot fer tot sol, sinó que ho ha de fer amb la col·laboració de tots». L'aposta de treball del Govern passa per potenciar 5 eixos: «Millorar les sinergies entre disseny, producció i distribució. Incrementar la internacionalització i convertir Barcelona i Catalunya en referents internacionals. Millorar l'oferta d'estudis i formació, i ajudar a fomentar el talent. I, també, impulsar la transformació tecnològica», va destacar, i en aquest sentit va explicar que «ha de ser el mateix sector qui ha de continuar creant tendència, ha d'avançar-se i marcar ell les seves regles per a la seva transformació digital».

Finalment la consellera Artadi va destacar l'encert de la seu del 080 Barcelona Fashion «a l'increïble recinte modernista de Sant Pau», i va convidar el públic, dissenyadors i marques a «seguir el clam de l'edició d'enguany del 080 Barcelona Fashion, a «Undress your mind».

Per la seva banda l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va destacar que «Barcelona està lligada a la creativitat artística i la innovació, i la moda forma part dels gens de la ciutat». A més va assenyalar que la ciutat «és un referent en el sector econòmic del disseny, i iniciatives com el 080 Barcelona Fashion serveixen per potenciar i consolidar el seu posicionament en el sector de la moda, tant des d'una perspectiva econòmica com cultural».

La firma igualadina Sita Murt va presentar ahir a la tarda una col·lecció per reivindicar el paper de la dona quan el món era exclusivament d'homes. Aquesta és la idea que ha inspirat la proposta per a la tardor/hivern 2019-20 anomenada «Uncommon Attitude». La col·lecció manté el punt com a «ànima» de la firma, que treballa peces clàssicament masculines, com les americanes o els vestits jaqueta, amb patrons i volums molt femenins, «jugant amb el seva desconstrucció».

La firma vol demostrar amb la seva col·lecció que l'elegància femenina no està discutida amb la comoditat, però tampoc amb la sobrietat, i aposta per la superposició de materials, colors i estampats, i dona protagonisme al coll gita i les faldilles vaporoses.

Una altra firma igualadina, Escorpion, veu la dona com una «joia de la naturalesa que brilla amb llum pròpia i emergeix com una deessa del fons del mar», i aquesta imatge ha estat el motiu central de la proposta primavera/estiu per a la 080, que ha anomenat «Mareperla», i que ahir es va veure a Sant Pau.

La directora artística de la marca, Andrea Martínez, va explicar que el nom de la col·lecció «connecta amb el més profund i fascinant de l'essència femenina: forta, clarivident i compromesa; flexible, sensual i intuïtiva». Martínez va definir la dona que vesteix Escorpion com «elegant i segura de si mateixa», i va confessar que la marca intenta ser cada vegada «més moda, més actual i anar més enllà del que es veu al carrer», sense perdre de vista el material que va marcar els seus inicis: el punt, que també és un vincle igualadí.

La decisió de presentar la col·lecció de primavera/estiu en comptes de la de tardor/hivern, com és habitual, és a causa de l'actual tendència «see now, buy now» (ho veus, ho compres).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Més informació