22 de febrer de 2019
22.02.2019

Piera i Vallbona tindran una variant i es millora la B-224

El secretari d'Infraestructures, Isidre Gavín, ha presentat les diferents infervencions que farà als alcaldes, a Masquefa

22.02.2019 | 12:40
Presentació del pla de millores de la B-224 als alcaldes

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presentat aquest divendres a Masquefa,la millora de la B-224 entre Martorell i Vallbona d'Anoia. La Generalitat ha dividit la intervenció en tres trams: Vallbona d'Anoia - Masquefa; Masquefa – Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires - Martorell. És una de les vies més transitades del Baix Llobregat Nord i sud de l'Anoia i té trànsit de més de 18.000 vehicles diaris, que a l'entorn de Martorell són ja de 25.000.

En el tram Vallbona d'Anoia – Masquefa (B-224), a curt termini es planteja la formació de la variant de Piera i la millora del ferm del tram actual entre Capellades i Piera. Una variant que preveu la construcció d'una carretera de dos quilòmetres de longitud, des de l'actual B-224 fins a la B-231, que permetrà configurar la variant de Piera per evitar el pas de vehicles per l'interior del nucli urbà. Estpa pendent dels projecte constructiu. La voluntat del govern és licitar les obres durant l'any que ve, amb una inversió estimada en 7 milions d'euros. Aquesta actuació representa una primera fase de la variant de Vallbona – Piera, de la qual el Departament té aprovat l'estudi informatiu.

La millora del ferm del tram entre Capellades i Piera consisteix en unes obres de millora de ferm que han de començar aquesta primavera. Són gairebé 9 quilòmetres de la B-224. Aquesta obra, amb un pressupost d'1,4 milions d'euros, s'emmarca en l'Estratègia de recerca i d'innovació per a l'especialització intel·ligent (RIS3CAT) del Govern de la Generalitat, que compta amb cofinançament del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. S'utilitzaran mescles bituminoses (l'asfalt) a temperatures baixes per a la reparació dels ferms, que representen, respecte de les mescles en calent que s'empren més freqüentment, millores ambientals i econòmiques, i en les condicions de treball, segons han explicat fonts del departament.

El, segon tram, entre Masquefa i Sant Esteve Sesrovires, planteja actuacions de millora de la seguretat viària. Durant aquesta primavera, el departament executarà dues actuacions de millora de la seguretat viària; s'instal·laran noves barreres de seguretat en un tram d'uns 300 metres a la B-224 entre Can Bonastre i el nucli de Masquefa. Així mateix, s'implantarà una franja central vermella en un tram de 4 quilòmetres a Masquefa, per reforçar la separació de sentits i es pintarà de vermell els carrils centrals de gir de la intersecció de Masquefa.

En paral·lel, Territori i Sostenibilitat impulsarà la licitació del projecte constructiu d'una actuació de millora d'una carretera que conflueix a la B-224; es tracta de la carretera BV-2241 (cap a Sant Sadurní d'Anoia). Es preveu l'eixamplament i millora de traçat d'aquesta via, al llarg de 8 quilòmetres, amb una inversió prevista de 4 milions d'euros.

El tercer tram, entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, es contempla la licitació de la redacció en els propers mesos del projecte de traçat del desdoblament de la B-224 de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se'n separa en sentit nord. D'aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d'aquest sector amb el nucli urbà. Es preveu redactar el projecte durant aquest any i licitar les obres corresponents durant l'any que ve, amb una inversió estimada en 20 milions d'euros.

D'altra banda, Territori i Sostenibilitat durà a terme una actuació de millora de la seguretat viària, durant aquesta primavera, a l'accés a la urbanització Masia Bach i l'escola Àgora, a Sant Esteve Sesrovires. En concret, s'implantarà un tercer carril central de gir per afavorir els moviments dels vehicles i facilitar l'accessibilitat.

Gavín ha posat de relleu la voluntat del Govern de, amb aquests projectes, "adaptar les infraestructures a les necessitats reals del territori", alhora que "donar resposta al sector empresarial". A la presentació també han intervingut els alcaldes de Masquefa, Xavier Boquete; Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell; Piera, Jordi Madrid; i Sant Llorenç d'Hortons, Jordi Ferrer, i el secretari d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores. Així mateix, l'acte ha comptat amb l'assistència de representants empresarials d'aquest àmbit territorial.

La B-224, de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l'Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d'Anoia –on connecta amb l'Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l'A-2 i l'AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d'Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l'entorn de Martorell.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook