L'esperada actuació per a l'adequació de la sortida de la B-224 fins a l'A2 i l'AP7, a l'alçada de Martorell, es començarà a fer efectiva a partir d'aquest any, però el gruix serà per al 2020. Del projecte anunciat el mes passat, amb una inversió de 58 milions d'euros, s'han detallat algunes de les actuacions de millora del tram que va de Vallbona d'Anoia fins a Sant Esteve Sesrovires, l'adequació de la B-2241 i la primera gran inversió del projecte, l'ampliació i desdoblament de la B-224 entre Sant Esteve i la part nord-est de Martorell, tram d'un sol carril per sentit i que avui suporta 25.000 vehicles diaris. Entre altres, es preveu la licitació en els propers anys de la variant de Piera i la de Vallbona d'Anoia. La primera inversió és de 2 milions.

El director general i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores i Isidre Gavín, acompanyats dels alcaldes de Sant Esteve Sesrovires, Sant Llorenç d'Hortons, Piera i Masquefa, Enric Carbonell, Jordi Ferrer, Jordi Madrid i Xavier Boquete, van presentar en un clima de satisfacció i cordialitat la nova infraestructura. Els diferents alcaldes van celebrar la via per diversos motius. En el cas de Sant Esteve Sesrovires, Carbonell va subratllar la implementació d'un carril central a l'alçada de la masia Bach-Àgora, punt d'alta afluència de vehicles en moments puntuals del dia. Ferrer, alcalde de Sant Llorenç d'Hortons, va elogiar la inversió en tant que millorarà el transport de l'entorn vitivinícola i canalitzarà part del creixement industrial. Boquete va destacar el potencial real del municipi de Masquefa, que ha estat destí en els darrers anys d'una inversió privada que ha arribat als 110 milions d'euros. Madrid, per la seva part, si bé es va sumar a la valoració positiva de la reducció de sinistralitat al llarg del tram, va voler destacar el greuge que per a Piera ha estat fins ara el traçat pel mig de l'entramat urbà.

L'acte també va servir per anunciar una primera fase de limitació del trànsit per a vehicles superiors a 3.500 kg al llarg dels 6 km de la carretera BV-2249 que uneixen Sant Llorenç d'Hortons i Gelida, per part de Ferrer. En declaracions a Regió7 va comentar que «el creixement industrial dels municipis veïns va generar un alt flux de vehicles pesants per una via estreta, limitada per plataners, on dos camions de gran tonatge no passen. Entre les administracions implicades hi ha l'acord de limitar el pas de camions en sentit Gelida, mentre que en sentit Sant Llorenç d'Hortons els vehicles superiors a 3.500 kg sí que hi podran circular».