El departament d'Ensenyament de l'Ajuntament d'Igualada i la Biblioteca Central se sumen al projecte MARTA -Mirem, Analitzem, Respectem, Treballem, Aprenem-, que van posar en marxa l'any 2016 el dissenyador igualadí Pep Valls i la seva filla Marta, per lluitar contra l'assetjament a les escoles.

D'aquesta manera, sota el lema «Estop, tu pots», la capital de l'Anoia torna a acollir diferents propostes adreçades a la comunitat educativa, als pares i mares, i també al públic en general, amb l'objectiu de convidar-los a reflexionar i sensibilitzar sobre aquesta temàtica.

Les activitats, que en bona part es duran a terme a la biblioteca, seran un cinefòrum, un club de lectura obert i tres xerrades. L'agenda l'obrirà el divendres 15 de març a les 6 de la tarda, Eva Sabaté moderant un club de lectura obert a tothom en què es llegirà i es comentarà en veu alta l'àlbum il·lustrat Juul, de Gregie de Maeyer, basat en una història real i que mostra com la lectura i el debat poden servir també per tractar aquesta problemàtica.

El dimarts 26 de març a les 6 de la tarda es farà la xerrada «El rol de les famílies en l'assetjament, què hi podem fer des de casa?», a càr-rec de Jordi Colell, mestre, psicòleg i màster en psicopatologia infantil.

Les activitats continuaran el dijous 28 de març a 2/4 de 6 de la tarda, amb un cinefòrum obert al voltant de la projecció de Wonder, l'adaptació cinematogràfica del reeixit llibre de Raquel J. Palacio, una proposta moderada per Elena Castellano.

El dimarts 2 d'abril, en aquest cas a l'institut Joan Mercader, s'ha organitzat, juntament amb el servei municipal d'Igualtat, una segona xerrada per abordar l'assetjament per raons de gènere titulada «Prevenir l'assetjament: nous gèneres i diversitat sexual». I finalment el dimecres 10 d'abril a les 6 de la tarda, la coneguda periodista i escriptora catalana Lolita Bosch abordarà la temàtica «El bullying és cosa de tots».

A banda, la Biblioteca Central d'Igualada ha editat uns punts de llibre amb lectures i altres documents relacionats amb l'assetjament a les escoles. Entre les que hi consten, destaquen títols com Per tretze raons, de Jay Asher; Sense retorn, de Jordi Sierra i Fabra, i Els avantatges de ser un marginat, de Stephen Chobsky.