Les altes temperatures del cap de setmana han marcat el ritme d'afluència de públic de FirAnoia, a Igualada. La calor de diumenge al migdia va ser el punt extrem de les tres jornades de fira, en què la calor ha fet minvar el públic assistent. En conseqüència, i sumat a l'hora de dinar, molts dels expositors van tancar un parell d'hores llargues per arrencar de nou el darrer dia de fira a partir de les 5 de la tarda. La fresca de dissabte al vespre, en canvi, amb els car-rers plens de gent, ja assenyalava les millors hores d'un cap de setmana marcat per un sol difícil de suportar a les places dures, com a l'estesa de concessionaris de la plaça de Cal Font, on l'afluència de públic es concentrava a primera i a darrera hora del dia.

Ara bé, la 66a edició de la fira ha finalitzat amb més d'un miler de persones ramblejant pels expositors del passeig Verdaguer, la venda de prop d'una quarantena de vehicles, amb descomptes que podien arribar a superar el 30%, l'èxit d'activitats com la mostra d'una quinzena d'iniciatives cooperativistes per part dels centres escolars, amb més d'un centenar de persones de públic assistent, i el torneig FIFA amb prop de 50 participants.

Una de les activitats que han tingut més assistència ha estat el disseny i concurs de robots, on els 3 equips participants havien de resoldre com crear un robot grua que alcés una roda i la fes entrar en una bústia. A banda, per atraure públic, els expositors organitzaven activitats familiars, com els retrats a llapis d'Engel&Völkers; New York Institute oferia tallers de maquillatge per a nens i nenes; es feien demostracions d'estris de cuina per pelar vegetals; es convidava a una copa de cava; també hi havia activitats de recollida de dades dels visitants per captar futurs clients, i punts d'esbarjo per a la quitxalla, on prop d'un centenar d'infants van fer parada per jugar amb els jocs de fusta durant els matins i darreres hores de la tarda.

Protagonisme dels robots

Al tram oest del passeig Verdaguer estaven concentrats els estands més tecnològics, com la iniciativa pedagògica Ausatel Robòtica. Una de les coordinadores, Sílvia Cardona, deia que «fem tallers de robòtica en itineraris d'un dia o de tot un curs per a centres educatius», on els més petits poden aprendre a programar un robot en forma d'elefant o experimentar amb materials conductius.

I quant a activitats públiques, Invest in the Center of Catalonia donava a conèixer la seva plataforma de dinamització comercial, i l'empresa Intiam Ruai feia difusió de l'estalvi en el consum elèctric per la Diputació de Barcelona, amb un taller d'energia solar fotovoltaica que mostrava, amb comptadors a la vista, la producció de watts d'una placa fotovoltaica i com feia disminuir el consum elèctric.

Per als responsables d'Aba Cicles, expositor situat al passeig Verdaguer, FirAnoia, com moltes de les fires a les quals assisteixen, són jornades per sembrar i fer els primers contactes, que donen els seus fruits al llarg de les setmanes següents, en què es recullen els resultats. Un punt de vista compartit per alguns dels responsables dels concessionaris, com la casa de vehicles Volvo i Citroën.

La prestació més consultada

El mercat del motor presentava firmes amb una clara aposta pel vehicle híbrid, mentre que altres cases esperaven oferir-los el 2020. Per a Xavier Muñóz, de Futurauto, concessionari Citroën a l'Anoia, «ara el públic s'interessa pels híbrids, models SUV i les furgonetes petites. Nosaltres en presentarem models l'any que ve». Per a Roger Reixachs, de Toyota Igualada, «dels clients que han vingut, molts volien informació sobre vehicles híbrids, més que els equipats amb motor de gasolina. De moment no oferim vehicles 100% elèctrics, els començarem a oferir quan presentin autonomies que voltin els 1.000 km, per exemple».

I a part de les innovacions tecnològiques i l'eficiència energètica, el mercat del motor s'ha dinamitzat també en el sector dels vehicles petits. Ho explicava Àngel Atzerà, de tallers Atzerà, ubicats a Olèrdola i que s'estrenaven a Fir-Anoia, que comercialitzen les cases Ligier i Microcar «per a conductors amb llicència de ciclomotor i que cobreix un mercat de proximitat per a trajectes molt concrets».