20 de novembre de 2019
20.11.2019

L'empresariat anoienc porta el greuge de carreteres al Govern

La Comissió d'Urbanisme i Mobilitat de l'Anoia es va reunir amb dos alts càrrecs d'Infraestructures

19.11.2019 | 23:37

La Comissió d'Urbanisme i Mobilitat de l'Anoia (CUMA), que depèn de la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA), planteja a la Generalitat la necessitat de millorar les carreteres C-15, en el tram sud d'Igualada a Vilafranca del Penedès, la B-224, que va des de Capellades fins a Masquefa; l'A-2 i la Ronda Sud, que ha de resoldre la connexió (ja prevista) amb la ciutat d'Igualada per la part del barri de la indústria adobera del Rec.

Els empresaris anoiencs es va reunir amb Isidre Gavín i Xavier Flores, secretari i director general, respectivament, del departament d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, en un dinar. A l'inici de la reunió els dos convidats van exposar la seva visió global de la comarca assegurant que «l'Anoia és un territori amb moltes possibilitats de creixement, amb una molt bona situació geogràfica a nivell de Catalunya, amb vies de comunicacions importants que creuen la comarca, i amb un important potencial gràcies a actius com la Universitat o l'aeròdrom».

Els empresaris van exposar la preocupació per la situació de la C-15, on el govern proposa fer tres carrils de cap a cap en la forma de 2+1. I la B-224, un tram que necessita també una millora per guanyar en mobilitat i seguretat.

Isidre Gavín i Xavier Flores van explicar «amb detall», segons els empresaris, els estudis i projectes que hi ha previstos en aquestes vies, però també van voler apuntar una reflexió general: «Tenim clar des del Govern que és més important fer una bona gestió de les infraestructures existents que no pas fer inversions amb els ulls tancats».

A la reunió també es va parlar de la demanda de noves implantacions d'empreses que busquen sòl industrial. Isidre Gavín va afirmar que des de l'òptica del Govern «nosaltres orientem les noves demandes a un canvi de paradigma i els diem que si necessiten terreny, cal mirar cap a la 3a corona, que és on hi ha l'Anoia, ja que la 1a i 2a no tenen disponibilitat de sòl industrial». En aquest sentit, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat va assegurar que «en aquesta línia l'Anoia té una gran oportunitat».

Quant a mobilitat amb transport públic Gavín i Flores van explicar que des del Govern s'està treballant a crear un carril bus a l'entrada de Barcelona per així «assegurar que els autobusos puguin complir els seus horaris i així incentivar el seu ús».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook