La primera edició del Fashion Challenge Day va reunir una setantena de joves, la majoria de la Catalunya central. El Fashion Challange Day està impulsat pels municipis de Manresa, Sabadell, Terrassa, Igualada i l'Agència del Berguedà, tots ells membres de l'Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees- ACTE-, i finançat pel Servei Públic d'Ocupació (SOC). Aquesta iniciativa pretén estimular la innovació oberta a empreses del sector de la moda, vinculant joves professionals de diferents disciplines en la resolució de reptes reals proposats per les empreses promotores; en aquests cas, la marca de moda infantil, Boboli, la multinacional tecnològica HP, la startup MatchMode i la plataforma 080 Barcelona Fashion. La iniciativa que es va fer dissabte, segons han explicat avui els organitzadors, va comptar amb el suport del Clúster Català de la Moda (MODACC) i l'escola de disseny i moda LCI Barcelona.

Moments després de l'explicació del repte proposat per cada marca, els participants van començar a treballar en la seva resolució amb l'ajuda de tècniques de Design Thinking, conduit per l'experta Diana Pinós. Marta Coca, responsable del projecte 080, va introduir als participants en la necessitat de transformació digital i va explicar que qualsevol iniciativa empresarial precisa de la transformació permanent per adaptar-se als canvis del mercat.

D'altra banda, Carles Lahoz, director de la divisió d'impressió tèxtil de la multinacional nord-americana HP, va proposar als participants pensar en com convertir grans esdeveniments en experiències més rellevants, incorporant tecnologies a les samarretes que permetin identificar als participants i participar més activament en l'esdeveniment. Finalment, Miriam Bergmann, fundadora de Match Mode, va parlar de treballar per projectes, treballar en la distància i treballar en ambients diferents als convencionals.

El grup guanyador, format per Aurora Alonso (LCI), Adriana Stama (LCI), Paula Carnicer (Universitat de Girona), María González (BAU) i Patricia Silva (Escuela de Diseño, Instituto Profesional DUOC-UC de Santiago de Xile), va realitzar una presentació de la seva proposta per gamificar el màrqueting de la marca infantil Boboli, situant l'infant com a protagonista d'un joc digital en què es pugui seleccionar les seves peces de moda i compartir la informació amb el seu entorn i amb la marca.

El grup guanyador va rebre un premi de 1.200 €, patrocinats per MODACC i tindrà l'oportunitat de compartir la seva proposta amb l'equip professional de Boboli en una exclusiva visita a les instal·lacions de la marca.