03 de desembre de 2019
03.12.2019

Territori adjudica la redacció de dos projectes de millora de la B-224, entre Vallbona d'Anoia i Martorell

Es tracta de la construcció de la variant de Piera i del desdoblament de la via entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell

03.12.2019 | 13:26

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de dos projectes per a la millora de la B-224, entre Vallbona d'Anoia i Martorell. Es tracta de la construcció de la variant de la B-224 al seu pas per Piera i del desdoblament del tram des de Sant Esteve Sesrovires a Martorell.

En el cas de la variant de Piera, els treballs de redacció del projecte s'han adjudicat per un valor de 330.000 euros i un termini de 10 mesos. Si tot va bé, es preveu que les obres es puguin licitar durant l'any que ve amb una inversió estimada en 15 milions d'euros. Pel que fa al desdoblament, s'ha adjudicat per 420.000 euros i un termini de nou mesos. Les obres també es licitarien l'any que ve amb una inversió estimada en 20 milions d'euros.

La B-224 discorre entre Vallbona d'Anoia –on connecta amb l'Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l'A-2 i l'AP-7. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l'entorn de Martorell.

Els projectes de millora de la via s'han dividit en tres trams. Entre Vallbona d'Anoia i Masquefa, Masquefa i Sant Esteve Sesrovires, i Sant Esteve Sesrovires i Martorell.

La Variant de Piera


El projecte que ara s'adjudicarà definirà les característiques tècniques i constructives d'una nova carretera de cinc quilòmetres de longitud per a configurar la variant de Piera que eviti el pas de vehicles per l'interior del nucli urbà.

El traçat previst s'iniciarà a l'actual carretera B-224, a l'entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, anirà a buscar l'actual rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l'actual B-224 pel costat est de Piera.

Amb la construcció de la variant de Piera, s'alliberarà del trànsit de pas per l'interior del nucli urbà de Piera dels vehicles que des del costat Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d'Anoia es dirigeixen al costat Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials que hi ha a aquesta zona –i a l'inrevés.

Amb tot, es preveuen tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparreguera i al costat sud.

Desdoblament entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell


Es tracta d'un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.

En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst recolzarà en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se'n separarà en sentit nord. D'aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local.

Amb aquesta actuació, expliquen des de Territori, s'evitarà el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i es facilitarà la relació d'aquest sector amb el nucli urbà.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook