10 de març de 2020
10.03.2020

Esparreguera té una allau d'idees per al pressupost participatiu

L'Ajuntament ha de triar entre més de 100 peticions de millora urbana que li han plantejat els veïns

09.03.2020 | 22:35

L'Ajuntament d'Esparreguera ha rebut 103 propostes d'entitats per fer actuacions a partir dels pressupostos participatius. La comissió tècnica municipal comprovarà ara que totes les iniciatives presentades acompleixin els requisits fixats en les bases del procés, segons han explicat fonts municipals, i del 8 al 25 de maig la ciutadania podrà votar entre totes les propostes acceptades. L'Ajuntament dedica 200.000 euros del pressupost d'inversions del 2020

a aquest procés de participació.

Entre les propostes presentades n'hi ha d'associacions de veïns, AMPAs, entitats esportives i també moltes de particulars. El pressupost màxim d'inversió ha de ser de 100.000 euros.

Fonts de l'Ajuntament han explicat que «ara tots aquests projectes hauran de ser valorats per la comissió tècnica municipal, constituïda en el marc del procés participatiu, per garantir que s'adeqüen als criteris establerts en les bases del procés».

Aquesta és la segona edició dels pressupostos participatius, en la primera, que es va fer al 2018, es van presentar 107 propostes, de les quals 30 van passar el cribatge fet per la comissió tècnica. Per tant, el procés es mou en unes xifres similars.

La regidora de Bon Govern de l'Ajuntament d'Esparreguera, Maria Mas, assegura que «la valoració, sense entrar en detall, és molt bona, 103 propostes és una xifra alta, vol dir que la gent s'ha assabentat del procés i ha volgut participar». La regidora també ha destacat que les propostes presentades en aquesta edició «estan més d'acord amb els criteris que marquen les bases del procés». «En la passada edició -ha afegit- n'hi havia moltes que eren massa generals, en canvi ara van més al focus del que es demana, tot i que si compleixen o no amb els criteris ho decidirà la comissió tècnica".

La comissió està formada per personal tècnic del consistori de l'àrea de Presidència i Bon Govern - concretament dels serveis de Secretaria, Planificació, Govern Obert i Qualitat, Comunicació, Oficina d'Atenció Ciutadana i Sistemes d'Informació- de l'àrea de Territori i Sostenibilitat i de l'àrea de Drets Socials i Ciutadania. El període de valoració de les propostes va començar ahir i s'allargarà fins al dia 8 d'abril. La regidora també ha assegurar que «és molt interessant que participin les entitats perquè són figures que representen un col·lectiu de persones».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook