La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d' Òdena (MICOD) ha dedicat 1 milió d'euros de l'ajut de la Generalitat (1,5 milions) a l'ajut directe a 773 comerços. D'aquests, 173 es van veure obligats a tancar i 10 més van veure reduïda dràsticament la seva facturació. Aquest 1,5 milions a fons perdut va ser concedit per la Generalitat. La MICOD aplega 7 municipis d'Igualada i el seu entorn.

El mig milió restant de la subvenció es destina, segons han explicat fonts de l'entitat intermunicipal, a altres actuacions per tal d'ajudar a la represa, recuperació i reactivació de les seves activitats econòmiques; que es duran a terme per part de la mateixa Mancomunitat, els 7 Ajuntaments de la Conca d' Òdena i les Entitats de l'àmbit del comerç del nostre territori.

En el cas de la MICOD, a més de les ajudes directes, s'han creat campanyes dirigides a promocionar el comerç local i la restauració, campanyes que s'han anat adaptant a la situació i mesures marcades, amb el missatge "Ara més que mai, jo compro a casa" a fi de sensibilitzar a la població sobre la importància de la compra de proximitat.

Davant les noves mesures i restriccions activades la darrera setmana s'ha activat una nova acció amb el lema "Vens o Vinc" per promoure els serveis de lliurament a domicili i per emportar-se de l'oferta culinària dels restaurants de la Conca.

Paral·lelament a les campanyes, la MICOD ha impulsat el web concacomerç.cat, una plataforma de serveis, en què el comerciant pot donar visibilitat i promocionar el seu negoci, i la ciutadania pot consultar els diferents comerços de la Conca, les seves promocions i esdeveniments. També inclou una àmplia oferta de restauració i un apartat amb propostes d'oci, cinema, actes culturals, activitats lúdiques, entre d'altres.

Una part dels diners també s'han destinat a formació. L'entita ha dut a terme diferents cursos en línia gratuïts adreçats als comerciants i emprenedors locals. S'hi ha tractat temes com els nous models de comerç i les eines digitals.