Ecologistes en Acció ha demanat que no s'inverteixi en el Quart Cinturó durant el 2021. El govern de l'Estat contempla una partida de 13,6 milions d'euros per a 6,2 km de nova carretera de l'anomenada B-40, en el tram Olesa de Montserrat-Viladecavalls, a més d'una altra partida per a l'estudi informatiu del subtram Terrassa- Caldes de Montbui de la mateixa via. Aquesta és una obra encallada de fa temps, que uneix dos eixos d'alta densitat com som la suma de la carretera C-58 i C-16 (autopista) entre el Bages i el Vallès Occidental i l'eix que es forma entre l'A-2 i la C-55 en la seva confluència a Abrera.

Per a les persones que circulen des del Bages en direcció Barcelona, aquesta tram de carretera permetria saltar de l'entrada Llobregat a l'entrada Besós i, si l'autopista fos gratuïta, establir un nou carril de comunicació que evitaria segons qiunses inversions en carreteres.

Ecologistes en Acció lamenta que aquestes inversions previstes en carreteres no tinguin correspondència en la millora de la xarxa ferroviària. Per a la xarxa de rodalies ferroviàries de Barcelona, la inversió prevista és «d'un ridícul espantós» (201.210 euros). És evident que la promesa d'una nova normalitat no hi és comptada.