El Banc dels Aliments ha recaptat a l´Anoia 9.444 euros en tiquets de proximitat durant la campanya del Gran Recapte que s´ha fet aquestes setmanes prèvies a les festes de Nadal. Aquest diners s´ha quedat a la mateixa comarca i s´han destinat a comprar aliments frescos -carn i peix.

El 9.444 euros recaptats han arribat al banc a través de 3.148 tiquets venuts a les botigues de proximitat. Els responsables del Banc dels Aliments a l´Anoia destaquen els diners recaptats perquè aquesta dada és molt bona en comparativa amb altres comarques. En total a Catalunya, per aquest concepte, s´han recaptat 53.123 euros i quasi 10.000 provenen de l´Anoia.

Gemma Solsona, delegada del Banc dels Aliments, ha destacat que «l´Anoia és la segona comarca que més ha recaptat, per darrere del Maresme». I ha afegit que «tot i que no és una competició sí que suposa un orgull saber que els nostres veïns i veïnes són dels més solidaris i que les entitats participants i les botigues han fet molt bona feina».

Però, a part d´aquest recapta a través del comerç local, que a l´Anoia s´ha dut a terme a Calaf, Capellades, Igualada, Jorba, Masquefa, Piera i Santa Margarida de Montbui, també s´han treballat altres línies d´ingrés a través de donatius.

En el conjunt de Catalunya, la gran donació ha arribat a 4.125.949 euros, i la xifra no està tancada. En data 03 de desembre les donacions realitzades a la pàgina on-line havien estat de 2.235.837 euros.

Aquestes xifres suposen que s´han recaptat 6.361.786 euros i es pot traduir en que en comparativa a l´any 2019 i tot i les dificultats d´aquest any, el canvi de model que s´ha hagut de fer a causa de la pandèmia «hem aconseguit el 94,8% del que es va recollir l´any anterior». «Per tant, podem observar que el nou format no ha impedit la mobilització de totes aquelles persones sensibilitzades amb la manca d´aliments que pateixen les 260.000 persones que s´atenen a Catalunya des de la Fundació Banc d´Aliments», segons ha explicat Gemma Solsona.

Els diners recaptats amb els tiquets de proximitat no se sumen a aquestes xifres totals, segons han explicat fonts de l´organització, ja que han anat directament a les entitats dels municipis a través de productes frescos. L´organització ha destacat la importància dels voluntaris en el procés.