El Mercat de la Masuca d'Igualada incorpora nous processos digitals per poder ser més competitius, sobretot en aquests mesos d'afectació de la pandèmia. El repte actual és fer la implementació d'una platafoma de comerç electrònic l'any 2021, que permetria fer la comanda des de casa, pagar-la i rebre-la també a casa.

El gran repte actual és la implementació d'una plataforma de comerç electrònic. En col·laboració amb l'Ajuntament d'Igualada, s'impulsa aquesta iniciativa amb l'objectiu de tenir-la en funcionament el 2021. Aquesta plataforma permetrà als clients del mercat efectuar les seves compres de forma totalment electrònica i que les comandes arribin als seus domicilis. «La Masuca s'incorporaria al servei que ja estan duent a terme altres mercats, en què combinen la venda offline i online, fet que permet que el client faci les seves compres de la manera més còmoda possible i en el cas que hi hagi noves mesures sanitàries», segons han explicat fonts municipals.

L'Ajuntament d'Igualada destaca que «el Mercat de la Masuca ha donat servei a la ciutadania durant tot l'any, fins i tot en el marc de l'estat d'alarma, quan només els comerços essencials podien mantenir la persiana aixecada», però, no obstant això, «en el moment de màxim risc sanitari es va evidenciar la necessitat de poder atendre comandes electrònicament a fi de descongestionar el mercat i preservar la salut de les persones».

D'aquesta necessitat va sorgir la iniciativa «T'ho portem a casa», però va quedar pendent la part de la gestió de les compres i amb aquesta iniciativa es vol potenciar el servei professional que donen els paradistes. Per a l'Ajuntament aquest projecte «és una aposta a mitjà i a llarg termini i se suma a totes les altres accions que s'estan duent a terme per al nou mercat del futur».