Els professionals de l'ICS a l'Anoia han començat la formació en suport vital bàsic utilitzant la realitat virtual. El projecte s'emmarca en una iniciativa pionera a Catalunya, de l'Àrea de Formació de la Gerència Territorial de l'ICS a la Catalunya Central, que planteja la innovació docent i l'ús de les noves tecnologies amb l'objectiu de millorar l'eficiència en la docència.

Un total de dotze professionals de l'ICS a l'Anoia han provat les ulleres de realitat virtual i han aplicat tècniques de compressió toràcica que permeten recuperar els pacients afectats d'una aturada cardiorespiratòria.

L'aplicació de la tècnica de la realitat virtual obre la porta als professionals per formar-se en un entorn immersiu, que permet representar diferents escenaris que es poden donar en cas que calgui aplicar la tècnica de suport vital a una persona. Aquesta formació virtual aconsegueix que es consolidin de manera més eficient els coneixements adquirits i que es retingui millor un aprenentatge que es fa a partir d'experiències, més que no pas a través dels mètodes clàssics d'observació o escolta. L'objectiu, segons expliquen fonts de l'ICS, és augmentar la qualitat de la formació i que els professionals d'atenció primària del territori es familiaritzin amb les noves tecnologies docents (entre les quals hi ha la realitat virtual i la realitat augmentada) que milloren les competències i habilitats dels professionals, cosa que impactarà directament en la salut de la ciutadania.