Anoia turisme consolida propostes i en busca de noves per créixer

Els impulsors del grup volen trobar més idees per fer que la comarca sigui cada dia més atractiva

Assistents al plenari d'Anoia Turisme

Assistents al plenari d'Anoia Turisme / CCA

Redacció

El plenari d'Anoia Turisme del Consell Comarcal de l'Anoia es va reunir a Castellolí per fer un balanç de la temporada, ressituar el projecte davant dels representants del sector i fer una crida a pensar noves propostes per continuar creixent. És va fer especial èmfasi en projectes singulars com "Anoia, e-bike land - Benchmarking", "Rutes artesanes de l'Anoia", la producció del joc de taula "Terra de Castells", i el Pla Director de Turisme de l’Anoia.

També es van repassar les diferents comissions creades i les línies de treball de cada una d’elles; Alta Anoia, Valls de l’Anoia, E-bike, autocaravanes i Castells, obrint la proposta a crear-ne de noves per treballar altres temàtiques que poden ser d’interès futur. Finalment es va presentar l’estratègia de comunicació que continuarà amb l'eslògan iniciat el 2023: "Escapa't a l'Anoia" i la línia de la plantejada al 2023 amb l’objectiu principal de posicionar la comarca de l'Anoia com a destí de turisme sostenible i slow tot l’any.

El conseller de Turisme, Daniel Gutiérrez, va destacar la importància de treballar conjuntament amb els ajuntaments per desenvolupar una estratègia comuna que augmenti l'impacte econòmic del turisme a la comarca. També va fer èmfasi en el desenvolupament de propostes que assegurin el compliment dels criteris de qualitat i sostenibilitat i la importància d'una estratègia entre tots els agents.

L'ens Anoia Turisme del Consell Comarcal de l'Anoia treballa amb els ajuntaments de la comarca i implica els agents econòmics privats vinculats al sector per aconseguir un desenvolupament turístic integral i sostenible a l'Anoia.

Anoia Turisme té com a principals objectius destacar l'Anoia com una destinació turística; augmentar la participació dels ajuntaments i del sector privat en la direcció, disseny i aplicació de la política turística del territori; augmentar l'impacte econòmic del sector del turisme promovent, dissenyant i dinamitzant projectes i nous productes turístics basats en les potencialitats del territori i augmentant la cohesió i l'equilibri territorial; vetllar per la incorporació de criteris de qualitat turística i sostenibilitat com a garantia de millora de la competitivitat turística; treballar una política de comunicació i promoció efectiva dels productes i serveis turístics; i, finalment, vetllar per la promoció turística en els mercats propers i, de manera coordinada amb la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana de Turisme, poder abordar també els mercats de mitjana i llarga distància.