Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Igualada tindrà un Registre d'Habitatges Buits

La inciativa impulsada per l'oposició té l'objectiu d'omplir els pisos on no hi viu ningú a través d'un recàrrrec del 50% en l'IBI en els immobles desocupats que siguin propietat de grans tenidors

Façana de l'ajuntament d'Igualada

Façana de l'ajuntament d'Igualada / Ajuntament d'Igualada

Regió7

Igualada

El Ple de l’Ajuntament d’Igualada ha aprovat per unanimitat la creació del Registre d’Habitatges Buits, una eina que permetrà aplicar un recàrrec del 50% de l’IBI als pisos desocupats de grans tenidors. La mesura s’emmarca en l’acord de Pressupost entre el govern de Junts i el grup municipal PSC – Igualada Som-hi.

El registre permetrà identificar els pisos que fa, com a mínim, dos anys que estan desocupats i que pertanyen a propietaris amb quatre o més habitatges. Un cop verificat l’estat de desocupació mitjançant comprovacions tècniques, s’aplicarà el recàrrec de l’IBI als immobles que compleixin aquests criteris. En cas que l’habitatge passi a estar ocupat, el recàrrec quedarà sense efecte.

Durant el Ple, el cap del grup municipal PSC – Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, va assenyalar que l’objectiu de la mesura és incentivar que els propietaris posin els pisos al mercat de lloguer o venda, i contribuir així a augmentar l’oferta disponible a la ciutat.

Fomentar l'ocupació de pisos buits

El PSC recorda que aquesta actuació s’afegeix a altres iniciatives impulsades en els darrers anys per fomentar l’ocupació dels habitatges buits. Entre aquestes, destaca una línia de subvencions municipals de fins a 20.000 euros per a la rehabilitació d’habitatges, la possibilitat d’incorporar-los a la Borsa Municipal de Lloguer amb avantatges fiscals, i la bonificació del 50% de l’IBI per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques.

Segons el grup municipal, les diferents mesures pretenen facilitar l’accés a l’habitatge i reduir el nombre de pisos desocupats a la ciutat.

Tracking Pixel Contents