Àuria reivindica una major presència de la discapacitat en els continguts audiovisuals amb motiu del 3 de desembre
Menys del 2% dels continguts dels mitjans catalans aborden la discapacitat, segons el darrer informe del CAC

Imatge de la campanya de Dincat / Dincat
Regió7
Amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, Àuria se suma a la crida a favor d’una societat més inclusiva, destacant la importància de millorar la representació de la discapacitat en els mitjans de comunicació.
Recentment, segons l'informe recent del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) titulat L’abordatge de la discapacitat en els continguts audiovisuals: una mirada inclusiva?, menys del 2% del temps d'emissió es dedica a continguts relacionats amb la discapacitat, un indicador que posa de manifest la invisibilitat del col·lectiu en l'espai audiovisual. Una situació que, segons la mateixa vicepresidenta del CAC, Laura Pinyol, cal revertir “insistint en la inclusió i representació de les persones amb discapacitat i superar aquesta presència ínfima als mitjans audiovisuals, on són encara molt testimonials, quan, en el seu conjunt, representen el 8,5% de la població a Catalunya”.
Precisament, el manifest "Això sí que és per a mi!", elaborat per Dincat, defensa amb contundència el dret de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a participar plenament en tots els àmbits de la societat, incloent-hi els mitjans de comunicació. Aquesta reivindicació s'ha fet visible a través d'una campanya en la qual ha participat la Vinyet Albors, treballadora d'Àuria, qui protagonitza un dels espots en clau d’humor de la iniciativa.
Amb un enfocament fresc i positiu, la campanya fa servir l’humor per trencar estereotips i promoure la visibilització real de les persones amb discapacitat, mostrant que poden fer coses extraordinàries, com convertir-se en actrius o protagonistes de campanyes audiovisuals. La participació de la Vinyet Albors n'és un exemple clar i inspirador.
“Les dades del CAC ens interpel·len a totes: si no sortim als mitjans, és com si no existíssim. Per això és tan important que campanyes com la de Dincat, que aposten per una mirada inclusiva i valenta, arribin al gran públic a través d’emocions com l’humor”, ha manifestat Albert Pinyol, gerent d'Àuria. A més, ha destacat que “la Vinyet representa tot allò que defensem a Àuria: talent, capacitat i dret a ser visibles. Veure-la actuar amb tanta naturalitat és un orgull”.
- L’anècdota d'un hotel-restaurant de Manresa que es fa viral: una reserva inexistent i una clienta que vol tenir la raó
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: 'El cervell no pot processar notícies negatives constantment, la persona es trona insensible i empàtica
- El conseller d’Agricultura durant la pesta porcina del 94: “S’hauria de donar barra lliure per eliminar senglars arreu”
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- Un poble petit de l’Anoia, amb 400 habitants, fa un Mercat de Nadal que ja és un model d’èxit
- Una setantena de persones acompanyen la bandera de la Puríssima en la tradicional Passada per Manresa
- "Soc de Martinet i treballo per la NASA; amb esforç, atreviment i curiositat una pot aconseguir el que es proposi"
- Gran muralla verda d’Àfrica: Quin és el seu resultat?