Santa Margarida de Montbui renova el pla urbanístic pensant en una mobilitat més sostenible amb Igualada
El debat del nou POUM del municipi entra a la fase final de les consultes als veïns

Reunió per presentar el nou pla urbanístic als veïns / Aj Santa Margarida de Montbui

El Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) de Santa Margarida de Montbui prioritza la connexió interna entre el nucli urbà, el nucli antic i Igualada mitjançant el transport públic, la bicicleta i els recorreguts a peu. Entre els projectes clau hi ha la finalització de la Ronda Sud d’Igualada i la reserva de sòl per fer una variant de la C-37 que permeti treure vehicles del centre de la població i pacificar el trànsit al nucli antic. El pla ha acabat la fase de participació popular amb les explicacions que els tècnics han donat a veïns en les reunions públiques d'aquesta última setmana.
També es preveu la transformació de la carretera de Valls i el carrer del Pont en eixos de plataforma única per a vianants. Aquest és un dels eixos en què s'estructura el Pla: Territori, mobilitat, teixits urbans i habitatge i activitats.
El pla també aposta per una infraestructura verda que connecti els espais lliures municipals amb els grans eixos regionals. Entre les mesures destacades hi ha la protecció específica dels "badlands" (margues grises), la regeneració de la vegetació de ribera de l’Anoia i la conservació del mosaic de secà. Així mateix, es flexibilitzen els usos en les masies existents per mantenir-les vives i es regula la implantació d'energies renovables amb criteris d'integració paisatgística.
En el capítol de teixits urbans i Habitatge el document se centra a definir l'estratègia d'habitatge que implica resoldre l'emergència d'habitatge mitjançant la combinació de nous creixements i la millora del parc existent. Es planteja una Àrea Residencial Estratègica per donar cabuda a més de 300 habitatges. Aquest projecte tindrà una densitat de 50 habitatges per hectàrea i, de manera significativa, es reserva un mínim del 50% de la promoció per a habitatge de protecció pública.
També es proposa repartir l'habitatge de protecció per tots els sectors per fomentar la mixtura social. I també s'estudia la possibilitat de permetre habitatges bifamiliars per subdividir finques grans i optimitzar el sòl disponible.
Es considera que cal fer una rehabilitació i adaptació del parc actual, reformant habitatges existents per adaptar-los a les necessitats modernes, posant el focus en pisos de 70 a 90 m² que disposin d'aparcament. I es proposen eines per a la protecció del nucli antic, per mantenir el caràcter singular i rural de la zona.
- Demanen tres anys de presó per encomanar unes obres a unes cases a Das i crear un entramat per no pagar-les
- El Pirineu registra nevades de rècord, però els científics alerten d'una disminució de la neu a llarg termini
- El propietari d'un restaurant de la Cerdanya explica com Pujol Ferrusola el va enganyar amb un préstec de 300.000 euros
- La destrossa de la ventada en un bosc de Catalunya: amb pocs minuts va fer caure tots els pins de més de 15 metres
- Agredeixen Pascal Kaiser, l'àrbitre que va demanar matrimoni al seu nòvio durant un partit de la Bundesliga
- A Manresa hi ha el doble de nens que de nenes que abusen dels embotits
- Una conductora va circular en direcció contrària durant cinc quilòmetres per l'autopista al Bages
- El pont massa estret de Sant Francesc continua sense ser acceptat per l’Ajuntament de Manresa