Àuria impulsa pràctiques no laborals amb 20 empreses de l’Anoia durant els primers mesos de 2026
El Servei d’Inserció Especialitzat ha gestionat 27 convenis entre gener i abril i ha acompanyat 38 persones en itineraris formatius i laborals

Àuria / Arxiu particular
Ruben Costa
El Servei d’Inserció Especialitzat (SIE) d’Àuria ha acompanyat 38 persones en la realització de pràctiques no laborals durant els primers mesos de 2026, en col·laboració amb 20 empreses del territori. Aquesta actuació s’ha desenvolupat a través dels programes SIOAS, MAIS i Punt Formatiu Incorpora de la Fundació ”la Caixa”, amb presència en diversos municipis de l’Anoia com Igualada, Calaf, El Bruc, Masquefa, Piera i Vilanova del Camí. En aquest període s’han formalitzat 27 convenis de col·laboració amb empreses de sectors diversos, fet que evidencia la capacitat del servei per generar oportunitats adaptades a diferents perfils i alineades amb les necessitats del teixit productiu local. Les pràctiques no laborals es consoliden com una eina clau per afavorir la inserció laboral, ja que permeten a les persones participants adquirir experiència en entorns reals de treball, millorar competències i reforçar l’autonomia i la confiança.
Pel que fa als programes, el SIOAS, concentra el 47% de les pràctiques, mentre que el MAIS, orientat a persones en situació d’exclusió social, representa el 16%. El Punt Formatiu Incorpora, centrat en la formació i adquisició de competències laborals, agrupa el 37% restant. Els sectors d’activitat de les empreses col·laboradores són amplis i representatius del teixit econòmic de la comarca. S’hi inclouen àmbits com la neteja sociosanitària i industrial, la bugaderia, el comerç, la indústria d’injecció de plàstics, la fabricació de components d’automoció, la indústria ceràmica, la logística i magatzem, la indústria del metall i la indústria alimentària. Aquesta diversitat reflecteix una oferta variada d’oportunitats per a les persones participants.
Al llarg de la seva trajectòria de més de 15 anys, el SIE ha anat creixent amb l’objectiu de generar oportunitats laborals per a diferents col·lectius. El 2025, el servei va atendre 716 persones i va facilitar la signatura de 270 contractes laborals, amb 171 insercions i un índex d’inserció del 25,9%. Aquestes dades posen de manifest l’impacte del servei en la millora de l’ocupabilitat de persones amb discapacitat o en situació de vulnerabilitat.
El SIE actua com a punt de connexió entre persones i empreses, oferint orientació, formació i acompanyament personalitzat, i treballant en xarxa amb agents socials i econòmics del territori. Des d’Àuria, la responsable del servei, Elisenda Mora, destaca que “les pràctiques no laborals són una porta d’entrada al món laboral i una oportunitat real per a moltes persones que necessiten un acompanyament específic”.
- Un bus que surt ple de Barcelona admet passatgers que van a Berga i exclou els de Sallent i Navàs
- Montserrat Martí, soprano i filla de Montserrat Caballé: 'L’afecte entre Freddie Mercury i la meva mare va ser autèntic
- Els tècnics d'Hisenda rebaixen la devolució a Shakira als 27,4 milions després de conèixer la sentència de l'Audiència Nacional
- La comunitat islàmica de Manresa condemna les agressions que van patir quatre dones musulmanes aquest diumenge a Manresa
- El fill d’Isak Andic, detingut pels Mossos per la mort del seu pare a Collbató
- Grison (41 anys) i la seva rutina dolç-salat: 'Vaig perdre al voltant de deu quilos
- Una fisio amb 200.000 seguidors a Instagram informarà a Manresa sobre els tabús de la salut pelviana
- La Guàrdia Urbana de Manresa precinta una atracció instal·lada als Trullols