Igualada connecta els parcs de Vallbona i Valldaura per l'Anella Verda
La ciutat estrena aquest diumenge un nou tram de l'Anella Verda amb una gran festa ciutadana que inclourà activitats familiars i un esmorzar popular

Parc de Valldaura, Igualada / Arxiu particular
Ruben Costa
Igualada continua fent passes fermes cap a un model de ciutat més saludable i integrada en el seu entorn natural. Aquest diumenge, 10 de maig, la capital de l’Anoia viurà una jornada festiva amb la inauguració del nou tram de l’Anella Verda, una infraestructura clau que connecta finalment els parcs de Vallbona i Valldaura.
Aquesta nova via no és només un camí per a vianants; és un nexe estratègic que enllaça amb l'Anella de Fàtima i el tram urbà, consolidant una xarxa de mobilitat sostenible que permet recórrer la ciutat de punta a punta en un entorn privilegiat. Segons la regidora de Barris, Patricia Illa, l'actuació permet "fer salut" mentre es gaudeix d'unes vistes fantàstiques de l'entorn igualadí, convertint-se en una nova oportunitat per fomentar la convivència a l'aire lliure. Per celebrar-ho, l’Ajuntament ha preparat una matinal d’activitats que arrencarà a les 10:30 h. La jornada començarà amb una caminada conjunta per estrenar l’itinerari, seguida de tallers creatius per a totes les edats: des de la personalització de totebags i polseres fins a la creació de "bombes" de llavors per potenciar la biodiversitat de la zona.
La festa clourà amb un esmorzar gratuït per a tots els assistents i un sorteig entre els participants. Amb aquesta obertura, el govern local referma el seu compromís de portar la natura a tocar de cada barri, convidant els veïns i veïnes a descobrir un espai que, des d'aquest cap de setmana, passarà a formar part del dia a dia de la ciutat.
- Quatre agents ferits i quatre detinguts després d'una persecució a Manresa
- Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- El Carles de les llums tanca després de mig segle fent el barri de la carretera de Santpedor, de Manresa, més lluminós
- Carme Noguera, la dona més gran de l'Estat, a Manresa: 'El que més m'agradava era anar amb les meves companyes a fer una cerveseta i fumar-nos unes cigarretes
- Va trucar el Boadella a casa i va dir que tenia una obra que volia fer a Manresa perquè a Barcelona la prohibirien
- La valenciana a bord del vaixell de l’hantavirus trenca el seu silenci: 'Jo em trobo bé, ens estem cuidant els uns als altres
- Un arbre de grans dimensions cau sobre un cotxe al carrer Carrasco i Formiguera de Manresa
- Un surienc converteix un carrer del Poble Vell en un petit museu de relíquies a l’aire lliure