Capellades rep el pla director del verd urbà per millorar els espais verds del municipi
L’estudi de la Diputació de Barcelona detecta manca d’arbrat i poca connexió entre zones verdes i proposa crear dos grans eixos verds al nucli urbà

Proposta d'enjardinament a Capellades / EMC ENGINYERIA I GESTIÓ DE PROJECTES AMBIENTALS
Ruben Costa
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Capellades el nou pla director del verd urbà, un document que analitza l’estat actual dels espais verds del municipi i planteja diverses actuacions per millorar-ne la qualitat, la connectivitat i la biodiversitat.
L’estudi conclou que el nucli urbà de Capellades disposa de poca superfície d’espais verds i d’arbrat, i assenyala que molts d’aquests espais tenen una dimensió reduïda, són poc utilitzables i estan mal connectats entre ells. També es destaca que més de la meitat dels carrers del municipi no permeten la plantació d’arbres per les seves característiques urbanístiques. Per donar resposta a aquesta situació, el pla proposa la creació de dos grans eixos verds en carrers del municipi. Aquests espais tindrien una presència dominant de vegetació i servirien per connectar diferents punts rellevants de Capellades, amb l’objectiu de fer més amable i sostenible l’entorn urbà.
El document també incorpora diferents propostes relacionades amb l’increment de la biodiversitat, la selecció d’espècies vegetals adaptades al municipi i l’adequació dels espais verds a les necessitats i condicionants específics de Capellades. Actualment, el municipi compta amb 103.735 metres quadrats d’espais verds i un total de 818 arbres, dels quals 324 es troben en espais viaris. El pla director ha de servir ara com a full de ruta per orientar futures actuacions municipals en matèria de verd urbà i sostenibilitat.
- Visita inesperada en el rodatge de 'Los niños del Brasil' a Manresa
- Premi de 150.000 euros a Manresa del sorteig d'Euromillones
- Ni cúter ni cinta adhesiva per enganxar el cartró dels medicaments: Sanitat avança cap a l’eliminació del cupó precinte
- Lleó XIV beneeix les ambulàncies de sor Lucía Caram, que surt de Montjuïc cap a Ucraïna: «La fe sense compromís no és creïble»
- Burger King obrirà un segon establiment a Manresa el 30 de juny
- Un ferit en una aparatosa sortida de vía a la C-16, a Sallent
- L’entorn del monestir de Montserrat es transforma en un gran amfiteatre per rebre Lleó XIV
- La visita del Papa a Catalunya, minut a minut