Igualada crea la nova Regidoria de Promoció de la Llengua Catalana
La regidora Maribel Cuadras assumirà la nova àrea, que coordinarà les polítiques municipals per fomentar l'ús del català i impulsar un Pla Local per la Llengua

La regidora Maribel Cuadras / Ajuntament d'Igualada
Regió7
L'Ajuntament d'Igualada crea una nova regidoria de Promoció de la Llengua Catalana amb la finalitat de dirigir i definir la política lingüística de la ciutat. La regidora Maribel Cuadras serà la responsable d'aquesta, que pretén promoure l’ús social del català com a llengua pròpia i element vertebrador de la cohesió social.
Cuadras torna al consistori igualadí després d’una primera etapa com a regidora durant el mandat 2015-2019. "Torno al consistori amb tota l’energia i amb moltes ganes de seguir treballant per Igualada, la nostra llengua i els llaços de la nostra ciutat amb els municipis agermanats” ha expressat.
Entre els eixos d’actuació que gestionarà la regidoria destaquen:
- Pla Local per la Llengua: Elaboració d'un pla municipal prenent com a referència el Pacte Nacional per la Llengua.
- Transversalitat municipal: Coordinació de totes les regidories de l'Ajuntament per incorporar criteris lingüístics en la contractació pública, subvencions, convenis i serveis.
- Foment i participació: Direcció de programes de sensibilització, formació i promoció del català adreçats a tota la ciutadania.
- Cooperació institucional: Impuls de les relacions i el treball conjunt amb altres administracions, entitats i organismes del sector.
A més de la regidoria de Promoció de la Llengua Catalana, Maribel Cuadras assumirà les carteres de Relacions Institucionals i d’Agermanaments, des d’on es vol potenciar el vincle d’Igualada amb altres institucions i reforçar els llaços de cooperació i intercanvi cultural amb les ciutats agermanades.
- El pronòstic del Meteocat a un dia de l'eclipsi: s'espera cel tapat a cinc comarques de la Catalunya central
- Chicho Sibilio, l'adeu prematur del rei de la distància
- Onada de robatoris a locals de restauració de Manresa
- José: «Tinc 83 anys i entreno força. L’única gimnàstica que havia fet a la vida la vaig fer a la mili, quan em va tocar»
- D'Eivissa a Berga: així han estat les vacances dels jugadors del Barça de la Catalunya central
- La compra del bloc 8 okupat a Manresa: entre la satisfacció i la crítica ferotge
- Quin temps farà el dia de l'eclipsi? El Meteocat avança el primer pronòstic per a la tarda del 12 d'agost
- La gasolinera maleïda de Navarcles