Junts denuncia que el Govern d'Illa no fa prou vigilància anti-incendis a la regió Penedès
La diputada Montse Ortiz assegura que hi ha manca d'efectius i de comandaments durant els mesos d'estiu

Un dels incendis d'aquest estiu a l'Anoia / Junts

Junts del Penedès considera que hi ha manca de recursos al cos de Bombers a la regió del Penedès i reclama més atenció el govern en aquesta àrea a través del Parlament de Catalunya. "La manca de personal" que denuncia, segons aquesta formació, "posa en risc la seguretat al Penedès en plena campanya d’incendis". Aquest any, la regió ha tingut les pitjors experiències a la comarca de l'Anoia.
El grup parlamentari exigeix dades sobre el dèficit d’efectius i comandaments a la Vegueria del Penedès i alerta de l’impacte que la reducció de guàrdies o tancaments temporals de parcs pot tenir en zones d’alt risc com el Garraf, el Foix o l’Anoia. Junts ha entrat preguntes al Parlament perquè el Govern doni explicacions "sobre l’impacte que la manca de personal al Cos de Bombers està tenint a la Vegueria del Penedès i a la resta del país, així com per conèixer quines mesures urgents pensa adoptar l’Executiu per recuperar la normalitat del servei".
Montse Ortiz assegura que hi ha "improvisació i la manca de planificació" i que "el Govern posen en risc la capacitat de resposta davant d'emergències en un moment crític de l'any". Junts està preocupat perquè a les comarques del Penedès (Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf i Anoia), la situació és especialment delicada a l'estiu: s’hi combina una altíssima pressió poblacional a la franja litoral durant els mesos d’estiu amb un elevat risc d’incendi forestal en masses d’alta vulnerabilitat com el Massís del Garraf, el Parc del Foix o les zones forestals de l’Anoia.
“Les emergències no poden esperar un govern que improvisa, que sempre arriba tard i malament. És inacceptable que s’hagi arribat al bell mig de l’estiu sense haver resolt uns dèficits de personal que eren perfectament coneguts i previsibles”, denuncia la diputada Montse Ortiz.
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Sanitat de la Comunitat Valenciana haurà d'indemnitzar amb 100.000 euros la jove Marta Pérez, nascuda a Cardona
- No sento pressió per ser el nebot del Nandu Jubany; la pressió me la poso jo mateix
- L'alcaldessa de Solsona acomiada amb emoció a Miquel Pérez, hereu de les comarques lleidatanes: 'La seva manera de fer l'ha convertit en un referent
- Sílvia Cubo Pons serà la candidata a Manresa d'Aliança Catalana a les municipals del 2027
- Juan José Ebenezer, mecànic: «Una cosa que tots feu malament és pujar al cotxe, posar l’aire condicionat i tancar les portes»
- Un temporal molt irregular deixa més de 50 litres a punts del Berguedà i del Ripollès
- Llibertat vigilada amb tractament terapèutic per als altres dos menors detinguts per l'apunyalament mortal de Manresa