Com tots els sectors, la televisió també s'ha ressentit a causa de la pandèmia. No obstant, com cada any, les cadenes de televisió han comptat amb diversos encerts en la seva programació. Èxits inesperats, formats que han arribat per quedar-se i fenòmens que passen en comptades ocasions. Repassem amb què han triomfat aquest 2020 les principals cadenes.
L'absència de 'Gran Hermano' avançava l'edició de 'Supervivientes' al febrer, coincidint així amb el període de confinament a Espanya. El 'reality' es va convertir en el salvavides de la programació de Telecinco i en un nou èxit que va fer una mitjana d'un brutal 29% i 3,5 milions de seguidors al llarg de 16 gales, gairebé quatre mesos d'emissió.
D'altra banda, Telecinco ha improvisat algun format aquest any: d'una banda, el 'low cost' xou 'La última cena' amb els col·laboradors de 'Sálvame' va aconseguir liderar divendres nit amb una recepta molt senzilla: una ampliació de 'Sálvame' reconvertit en concurs de cuina que va fer una mitjana d'un bon 16,5%. De l'altra, els especials de 'Cantora: la herencia envenenada'. La primera entrega d'aquest programa centrat en Isabel Pantoja i la seva família va fer un espectacular 31,5% i 3.748.000 espectadors.
Indiscutible ha sigut també el triomf d''El programa de Ana Rosa' el matí, que supera àmpliament 'Espejo Público', així com de 'Socialité' el cap de setmana. El programa de María Patiño s'ha consolidat amb grans dades i fins i tot ha fet el salt a l''access prime time' de la cadena, tot i que sense tenir la mateixa sort.
Però per a sorpresa la de 'Mujer'. Antena 3 estrenava a l'estiu aquest serial turc després de l'èxit d'aquest tipus de ficcions a Nova. El que començava amb unes dades bastant acceptables acabava convertit en un fenomen gairebé inabastable per a qualsevol altra sèrie ara mateix: més de 2 milions de fidels i rècords que superen el 19% de 'share'.
D'altra banda, aquesta tardor arribava el programa que més expectació ha generat: 'Mask singer'. El talent revelació va superar les expectatives i va fer amb la seva primera emissió un enorme 27,4% i 3.740.000 espectadors. Després ha aconseguit mantenir-se per sobre del 20% fins a la seva final, quan va marcar un altre sensacional 25,9% de quota de pantalla i 3 milions de seguidors.
Per la seva banda , 'El Hormiguero' ha crescut i continua com l'estrella de l''access', mentre que 'La ruleta de la suerte' continua arrasant a la franja del migdia. Però si hi ha un concurs que hagi donat alegries aquest ha sigut 'Pasapalabra'. El format tornava aquest any a la seva cadena original, aconseguint impulsar l'edició nocturna d'informatius i fent créixer la franja fins més enllà del 20% amb 3 milions de fidels.
L'edició 'Celebrity' del concurs ha tornat a funcionar com la seda amb un 21,5% de mitjana i 2,5 milions, una xifra gairebé idèntica a la de la temporada del 2019. I si hi ha un altre concurs que ha remuntat aquest és 'Maestros de la costura', que va fer un bon 13,4% de mitjana i una final que va pujar fins a gairebé un 17% de 'share', una dada esperançadora de cara a la seva nova temporada.
Per la seva banda, 'Cuéntame' continua sent de les poques sèries que resisteix malgrat que el 2021 compleix 20 anys en antena. La segona part de la temporada 20 va millorar 3 dècimes respecte a la primera, i es va quedar amb un 14,4% de mitjana. Tot i que la dada no és enorme, els seus 2,3 milions de seguidors sí que estan per sobre del que aspira la ficció nacional en obert.
Però si hi ha una franja que s'ha elevat aquesta és la matinal, gràcies a l'èxit de 'Aruser@s'. L'espai d'Alfonso Arús ha augmentat la seva audiència fins a pics entorn del 18% de 'share', cosa que l'ha fet superar el seu germà gran 'Espejo Público' i lluitar pel lideratge amb Ana Rosa. El tàndem el complementa Ferreras, que es manté fort i molt per sobre de nous rivals com Jesús Cintora a La 1.
Malgrat que 'Salvados' no ha comptat amb una entrega estrella i que 'El objetivo' tampoc ha destacat, en el que a entreteniment respecta Alberto Chicote ha tornat a despuntar amb '¿Te lo vas a comer?' el final de temporada del qual aconseguia un gran 10% en el 'prime time' de la segona cadena d'Atresmedia.
D'altra banda, Cuatro s'ha repartit els èxits amb el seu germà gran gràcies a l'anomenada «televisió transversal». Si Telecinco es quedava amb les entregues més sucoses de 'Planeta Calleja', Cuatro ha rebut amb alegria 'Tierra de nadie' de 'Supervivientes', que aconseguia liderar la nit amb dades superiors al 20%, un somni en aquests moments per a Cuatro.
D'altra banda, la primera edició de 'La isla de las tentaciones' (un format pensat per a Cuatro) va emetre una de les seves dues gales setmanals en el segon canal de Mediaset, així com el debat al plató, que va començar amb un 10% i va acabar amb un 19%. No obstant, en la segona temporada tota l'emissió del 'reality' va passar a Telecinco.