La campanya, que fa ja un parell d'anys que es fa a Igualada, té com a objectiu sensibilitzar la població vers la presència de símbols foranis a les celebracions nadalenques que arriben a eclipsar les figures pròpies com són el tió, els reis o els Pastorets. Aquest any la campanya adopta el lema 'Que no et prengui el pèl, el Pare Noel', el títol d'una cançó del grup igualadí Terratombats. Aquest any s'ha tornat contactar amb la Unió de Botiguers i Comerciants d'Igualada per sensibilitzar-los perquè apostin per la decoració de botigues 'amb consciència'.

També es promocionarà, com ja es va fer l'any passat, el contacte directe amb els comerciants a través de la difusió de cartells i l'explicació de l'objectiu de la campanya. D'altra banda, s'organitzen tallers de Nadal destinats als nens, on es poden realitzar activitats manuals que tindran lloc els propers dies 13 i 14 de desembre durant la fira nadalenca del barri de Santa Caterina i durant la fira de Santa Llúcia d'Igualada. Com a novetat d'enguany, durant la fira de Santa Llúcia, l'Agrupament Escolta Jaume Caresmar d'Igualada, amb el suport de la plataforma, posarà a la venda un seguit de tions que ha realitzat en el marc d'un taller amb els nens i nenes. Hi ha previstes també altres activitats com la realització d'un concert de Nadal i la difusió de l'agenda d'activitats del grup Esbart Igualadí, que celebra enguany els cinquanta anys de representació dels Pastorets d'Igualada.