La ruta aèria va ser inaugurada el 10 de novembre del 1948 amb un avió Lockheed Constellation de la companyia Panamerican World Airways que realitzaria la ruta cada dues setmanes, unint les dues ciutats en menys de 20 hores.

Amb motiu del vol inaugural, la Direcció General de Correus i Telègrafs ha creat un mata-segells especial en què figurava l'efígie del president Lincoln.

Així mateix, l'Administració de Correus de Boston, on feia escala la nova línia, ha imposat un altre mata-segells especial commemoratiu en què es pot veure un torero en plena activitat.

En l'actual temporada d'hivern es realitzen vint connexions setmanals entre l'Aeroport de Barcelona i la ciutat de Nova York, ja sigui volant a l'aeroport JFK International o a Newark International.

En concret, les companyies Delta Airlines i American Airlines cobreixen la ruta Barcelona - JFK Internacional amb una freqüència de set i sis vols setmanals, respectivament. Continental Airlines, d'una altra banda, vola diàriament a Newark International.

Respecte al total de vols intercontinentals directes, l'Aeroport de Barcelona ha experimentat un destacat creixement arribant, en aquesta temporada d'hivern, a disset destins entre els quals destaquen Singapur, Bogotà o Mèxic.

En relació amb el tràfic de mercaderies, se sumen tres destins transoceànics més: Hong Kong, Shenzhen i Dubai, segons la mateixa nota.

Els empresaris catalans estan reclamant un canvi de gestió de l'aeroport del Prat per donar entrada al sector privat i precisament potenciar els vols directes entre Barcelona i les principals ciutats del món, en especial, Nova York.