El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) preveu que 25.000 vehicles a l'estat espanyol, i més de 6.500 a Catalunya, necessitaran assistència després del cap de setmana del 15 d'agost. El 17 d'agost concentrarà el major volum de serveis d'assistència de tot l'any. Un 43,3% de les avaries es produeixen per fallades en el sistema elèctric. La bateria, en el 32% dels casos, és la principal causa d'assistència. Són previsions extretes d'un estudi on el RACC se centra en el comportament del parc de vehicles durant l'estiu.

El RACC ha estudiat el comportament del parc de vehicles durant l'estiu i ha calculat que durant el període on es calcula que més de 975.000 vehicles necessitin assistència mecànica, una mitjana de 15.435 vehicles al dia. El dia 17 d'agost es preveu el major volum de serveis d'assistència de l'any, més de 25.000 a tot l'estat espanyol i de 6.500 a Catalunya.

L'informe del RACC, a partir d'una mostra de gairebé un milió d'assistències gestionades durant el 2008, destaca que dels 5 milions d'assistències mecàniques que es realitzen cada any a Espanya, un 65% requereixen d'un servei de remolc en grua i un 35% es reparen a la carretera, a diferència d'altres països europeus, com Alemanya, Anglaterra, Holanda o Àustria, on la proporció és inversa, amb un 65% dels vehicles reparats in situ.

A l'estat espanyol, que compta amb un parc de 24.646.183 vehicles, cada dia més de 14.000 conductors sol·liciten serveis d'assistència, el que significa que cada hora 585 vehicles de mitjana són atesos en carretera (vies de zona urbana i interurbana). Durant els mesos de juliol i agost, es preveu que uns 975.000 vehicles a nivell nacional necessitin una assistència en carretera, que representa una mitjana de 15.435 vehicles al dia. Del total d'assistències a països europeus, el 30% es realitzen durant el mes d'agost.

La primera causa de les avaries és el sistema elèctric general, en el 43% dels casos i el 32% d'aquestes avaries es deuen a problemes amb la bateria. A l'estiu aquest tipus d'incidències augmenta per les altes temperatures, l'escalfament del motor i el major consum elèctric