La mortalitat a les carreteres catalanes ha baixat un 8,92% aquest any, amb la qual cosa Catalunya ha aconseguit reduir en la primera dècada d'aquest segle en un 60,61% el nombre de víctimes mortals en accidents de trànsit en vies interurbanes, superant així l'objectiu fixat per la Unió Europea.

Segons les dades facilitades avui en roda de premsa pel nou conseller d'Interior, Felip Puig, i per l'encara director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez-Moya, al llarg d'aquest any han mort a les carreteres catalanes -sense comptar les vies urbanes-, un total de 245 persones (davant les 269 de l'any anterior), fet que suposa un descens del 8,92%, superior fins i tot a la reducció de 6,3% de l'any anterior.

D'aquesta forma, al llarg de la dècada a Catalunya s'ha aconseguit una reducció de la mortalitat del 60,61%, en passar de 622 víctimes mortals en accidents de trànsit l'any 2000 (en una tràgica mitjana de gairebé dues víctimes el dia) a les 245 d'aquest 2010 (fet que suposa unes dues víctimes cada tres dies).

El descens més destacat de la mortalitat a Catalunya aquest any s'ha produït a les carreteres de Barcelona -on s'ha aconseguit una reducció del 20,3%-, seguides de les de Lleida -amb un descens de l'11,9%-, mentre que a Girona han augmentat un 3,23% i a Tarragona un 1,75%.

El balanç de la sinistralitat viària de l'any 2010 també posa en relleu un acusat augment de les morts de conductors de furgoneta -que han pujat un 63,63%-; que el 21,4% dels motoristes morts anaven sense casc i el 22% de les víctimes que anaven en cotxe no portaven cinturó de seguretat; i que dos de cada tres accidents mortals s'han degut al factor humà, com col·lisions frontals o sortides de via.