13 de juliol de 2011
13.07.2011
Dubtoses pràctiques periodístiques

Murdoch retira la seva oferta per adquirir el canal BSkyB

El magnat fa un pas enrere per les reticències creixents al Regne Unit arran l'escàndol de les escoltes telefòniques

13.07.2011 | 18:34

La pressió de l'escàndol de les escoltes telefòniques i els suborns practicats pel diari 'News of the World' de Rupert Murdoch han acabat per ensorrar un dels principals projectes de negocis al Regne Unit del magnat de la comunicació. News Corporation ha anunciat aquest dimecres a la tarda que abandona els seus plans per comprar la plataforma televisiva BSkyB. En un comunicat, l'empresa de Murdoch assegura que "ja no té intenció de fer una oferta per la totalitat de les accions de BSkyB", de la qual ja controla un 40%. L'anunci arriba el mateix dia que el parlament britànic vota una moció exigint a Murdoch que abandoni els seus plans d'expansió en el mercat mediàtic britànic.

El vicepresident de la companyia News Corporation, Chase Carey, ha assegurat que "està clar que és molt difícil progressar en aquest clima". Carey ha indicat que el projecte tenia la intenció de "beneficiar a les dues companyies", però que l'escàndol en què està immersa l'empresa ho fa inviable.

El gran gegant mediàtic News Corporation, de Rupert Murdoch, viu immers en un gran escàndol des que es va revelar la setmana passada que un dels seus principals diaris -el ja desaparegut 'News of the World', havia punxat el telèfon de nens assassinats, de víctimes dels atemptats del 7-J, de familiars de soldats morts a l'Afganistan i de polítics i famosos com el mateix exprimer ministre Gordon Brown.

A més, el diari hauria pagat suborns a policies i fins i tot guardaespatlles de la família reial per tenir informació privilegiada. Altres diaris del grup, com 'The Sunday Times' o 'The Sun' també estan en qüestió, i als Estats Units un senador ha exigit una investigació per determinar si els mitjans de Murdoch han fet servir pràctiques similars per espiar víctimes dels atemptats de l'11-S.

"La gent li ha dit a Murdoch: fins aquí i ja n'hi ha prou"

L'anunci de Murdoch arriba només unes hores abans que el parlament de Westminster voti una moció que, a proposta de l'oposició laborista, exigeix a News Corporation que abandoni els seus plans per absorbir la plataforma televisiva BSkyB, un dels seus principals negocis al Regne Unit. El magnat de la comunicació s'ha avançat a la votació -que, d'altra banda, no és vinculant- i ha decidit retirar la seva oferta.

"Això és una victòria per la gent d'arreu d'aquest país que s'ha horroritzat per les revelacions de l'escàndol de les escoltes telefòniques i per la incapacitat de News International per assumir responsabilitats", ha assegurat el líder de l'oposició, Ed Miliband. "La gent creia que era impensable que el senyor Murdoch pretengués continuar amb els seus plans d'absorció després de l'escàndol", ha afegit el polític. "La gent ha aconseguit la victòria. Li han dit a Murdoch: 'Fins aquí, i ja n'hi ha prou'. Ningú ha d'exercir el poder en aquest país sense responsabilitat", ha conclòs.

El govern de David Cameron també ha celebrat l'anunci de News Corporation. En un comunicat, el 10 de Downing Street assegura que ara cal que Murdoch es centri en "netejar tota la porqueria i posar casa seva en ordre".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar

Calendari laboral 2018 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18