La diputada de CiU Meritxell Roigé ha entrat al registre del Parlament una proposta de resolució en la qual es demana a l'Estat que presenti "un calendari d'execució de les obres ferroviàries corresponents al corredor mediterrani en el tram Castellbisbal-València, iniciar els treballs ja adjudicats i finalitzar aquests treballs el 2015".

A través d'un comunicat, Roigé recorda que el ministeri de Foment ha "incomplert reiteradament" els terminis previstos en l'inici i execució dels treballs d'adequació de la infraestructura ferroviària per al pas de mercaderies i viatgers, com també "ha anat canviant sobre la marxa" les seves característiques. A més, assenyala que el corredor és "un instrument bàsic per a la competitivitat del sistema productiu del conjunt de l'arc mediterrani", i recorda la importància per a la internacionalització i les exportacions per a nombroses empreses, com les que formen la indústria petroquímica del Camp de Tarragona i la indústria automobilística valenciana.

Diverses obres pendents

En primer lloc, Roigé cita l'adaptació a l'ample estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, en el qual Adif té adjudicats dos contractes d'obra per a la conversió a l'ample estàndard, l'adjudicació dels quals es va aprovar el 25 d'abril del 2014. Sobre aquest tram, la diputada de CiU alerta que "tot i que aquests contractes estan adjudicats per a l'ample estàndard, en el moment actual el Ministeri de Foment està analitzant la possibilitat d'implementar l'ample mixt i això pot tenir incidència en el termini, ja que caldria un nou projecte constructiu i una nova licitació d'obres amb un cost superior a l'actual".

La diputada de CiU també es refereix al nou corredor del Camp de Tarragona, entre Vila-seca i Vandellòs, que inclou les connexions del nou traçat amb el corredor Vila-seca-Tarragona, la connexió amb la línia d'alta velocitat i les reposicions de les estacions de L'Hospitalet de l'Infant i Cambrils en nous emplaçaments.

Per últim, hi ha l'adaptació a l'ample mixt del tram Castellbisbal-Vila-seca, on Adif té adjudicats els quatre contractes d'obra per a la conversió a l'ample mixt d'aquest corredor de 97 quilòmetres i només ha iniciat els treballs previs de desviament de serveis.