La companyia Malasyan Airlines ha protagonitzat en els últims quatre mesos dos greus sinistres, l'últim dels quals va tenir lloc ahir. El 8 de març, un altre avió del mateix model, amb 239 persones a bord, que cobria la ruta Kuala Lumpur-Pequín va desaparèixer quan sobrevolava algun lloc de l'oceà Índic sense que fins ara hagin aparegut les restes ni tingui cap indici clar de les causes del sinistre.

La cronologia de les més grans tragèdies aèries dels últims vint anys comença el 26 abril del 1994, quan 264 persones van morir en estavellar-se un Airbus A-300 de la companyia taiwanesa Xina Airlines a l'aeroport de Nagoya, a l'oest de Tòquio. Des d'aleshores, han tingut lloc una dotzena més de grans sinistres, entre els quals el d'un Antonov 32 que es va estavellar en un mercat de Kinshasa (Zaire) i va provocar la mort de 297 persones (1996); el xoc de dos avions a prop de Nova Delhi, que va deixar 349 morts (1996); l'estavellament d'un Airbus A300 poc abans d'aterrar a l'aeroport de Medan, a l'illa de Sumatra, que va deixar 234 víctimes mortals (1997); i la caiguda d'un Airbus A-330 d'Air France en aigües de l'Atlàntic, que va fer 228 morts (2009).